A A+ A++

Wszystkie pociągi jeżdżące bezpośrednio z Krakowa do Trójmiasta należą dzisiaj do floty PKP Intercity, które – po wycofaniu się dawnych Przewozów Regionalnych około dekady temu – obsługuje dalekobieżne połączenia w Polsce. 

ZOBACZ: Budowa CPK a przeniesienie miejscowości. Jest projekt ustawy

Przewoźnicy regionalni, jak Polregio, Koleje Mazowieckie czy Koleje Śląskie, wytyczają swoje trasy w obrębie województwa lub wysyłają pociągi do sąsiednich regionów. Z kolei prywatne spółki (np. Leo Express czy Arriva) obsługują pojedyncze trasy za granicę, jak i wykonują zlecenia samorządów. 

Plany RegioJet w Polsce: pociągi za granicę oraz po kraju

Od pewnego czasu wejście na polski rynek zapowiada czeska firma RegioJet. Pod koniec maja ujawniła, iż od najbliższej zimy zamierza uruchomić kolejowe połączenie między Warszawą a leżącym w Alpach Innsbruckiem.

Ze składów mieliby korzystać zwłaszcza narciarze, którzy dotychczas latali do Austrii samolotami. Ta sama spółka planuje również wkroczyć na szlaki z Warszawy do belgijskiej Ostendy oraz między Przemyślem a stolicą Czech.

ZOBACZ: Chaos na kolei. Odwołany pociąg PKP Intercity ruszył w trasę

Teraz okazało się, że RegioJet chce rzucić wyzwanie PKP Intercity na najpopularniejszej trasie Kraków – Warszawa – Gdynia. Do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynął wniosek przewoźnika o uruchomienie ośmiu takich połączeń. 

Zgodnie z zamiarami firmy, pociągi z Małopolski wyjeżdżałyby o 5:55, 7:55, 9:55, 11:55, 13:55, 15:55 i 17:55. Po drodze zatrzymałyby się w Warszawie, Modlinie, Iławie, Malborku, Tczewie, Gdańsku oraz Sopocie. 

Powrotne składy ruszałyby z Gdyni o 4:30, 6:30, 8:30, 10:30, 12:30, 14:30, 16:30 oraz 18:30. Dodatkowo, wykonywana byłaby para kursów skróconych z Warszawy do Krakowa o 5:48, jak i w przeciwnej relacji o 19:55. 

UTK
Proponowany przez RegioJet rozkład jazdy pociągów tej spółki między Krakowem a Gdynią

Czas przejazdu podobny jak u PKP Intercity

Pociągi na odcinku Kraków-Warszawa jechałyby przez około trzy godziny, a z Warszawy do Trójmiasta przejazd zająłby nieco ponad drugie tyle. Cała podróż z Małopolski na Pomorze trwałaby prawie sześć godzin. Czas byłby więc podobny do tego, jaki osiąga PKP Intercity składami Pendolino.

ZOBACZ: Polregio chce kupić elektryczne autobusy. Mają dowozić pasażerów na pociągi

“RegioJet zadeklarował chęć wykonywania nowej usługi przewozu osób w terminie od 11 grudnia 2022 r. do 11 grudnia 2027 r.” – przekazał UTK.

Jak dodał Urząd, teraz rozpoczyna się procedura badania równowagi ekonomicznej. Wnioski o jego przeprowadzenie może złożyć w ciągu najbliższego miesiąca m.in. każde przedsiębiorstwo kolejowe prowadzące przewozy w ramach umowy o świadczenie usług publicznych na trasie nowych kolejowych przewozów pasażerskich lub na trasie alternatywnej.

wka/zdr/polsatnews.pl

Czytaj więcej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKup karnet na Olimpię [ Olimpia ]
Następny artykułBawili się w Borowicy