Kierowca #7 Toyoty Gazoo Racing popełnił błąd atakując wewnętrzną tarkę, który kosztował go utratę przyczepności, skutkującą utknięciem w żwirze. Zwycięzca Le Mans z 2021 roku zakończył sesję 2 minuty i 27 sekund przed końcem, w wyniku czego zespoły, które postawiły wszystko na jedną kartę, nie ukończyły kluczowego okrążenia pomiarowego.
Najszybszy czas sensacyjnie wywalczył Dries Vanthoor z #15 BMW M Team WRT. Wolniejszy o niespełna dwie dziesiąte sekundy był Cadillac Racing #3. #50 Ferrari AF Corse zamknęło czołową trójkę. Czwarty najszybszy był Kamui Kobayashi, lecz za spowodowanie czerwonej flagi, może stracić swój najlepszy pomiar.
Do Hyperpole awansowało następnie #35 Alpine, #2 Cadillac, #51 Ferrari oraz tylko jeden hipersamochód Porsche Penske Motorsport z numerem 8. Jeżeli czas Toyoty zostanie skasowany, o pole position powalczy #12 Hertz Team Jota.
[Aktualizacja] Toyota Gazoo Racing numer 7 spada na koniec stawki.
Chociaż podczas treningu to Robert Kubica był najszybszy z załogi #83 AF Corse, za kierownicą prywatnego Ferrari 499P zasiadł Yifei Ye. Chiński kierowca ze złotą licencją uzyskał jedynie 13 najszybszy czas, ze stratą 1,301 s. Porównując jego wynik do partnerów z fabrycznych załóg, postawił wszystko na ostatni przejazd.
W klasie LMP2 najszybszy czas zmierzono Malthe Jakobsenowi z Cool Racing nr 37. Duńczyk pokonał Louisa Deletraza z #14 AO by TF o trzy dziesiąte. W pierwszej ósemce znaleźli się również #23 United Autosports USA, #65 Panis Racing, #28 IDEC Sport, #10 Vector Sport, #33 DKR Engineering oraz #22 United Autosports. Czas Clementa Novalaka dał polskiemu zespołowi Inter Europol Competition 11 miejsce.
Klasyfikację LMGT3 otworzył #77 Proton Competition. Do Hyperpole awansowało 8 samochodów, 7 różnych producentów. Jedynie Aston Martin powalczy o pole position dwoma autami. Żelazne Damy zajęły 9. miejsce ze stratą trzech setnych.
Sesja Hyperpole rozpocznie się w czwartek o godzinie 20:00. W drugiej odsłonie kwalifikacji zobaczymy najlepszą ósemkę z każdej kategorii. Niestety zabraknie w niej polskiego akcentu.
Pełny Harmonogram 24-godzinnego wyścigu Le Mans:
Data |
Sesja |
Godzina (czasu polskiego) |
Sobota, 8 czerwca | parada kierowców |
15:30 |
Niedziela, 9 czerwca |
Dzień testowy – pierwsza sesja |
10:00 |
Niedziela, 9 czerwca |
Dzień testowy – druga sesja |
15:30 |
Środa, 12 czerwca |
Pierwszy trening |
14:00 |
Środa, 12 czerwca |
Kwalifikacje |
19:00 |
Środa, 12 czerwca |
Drugi trening |
22:00 |
Czwartek, 13 czerwca |
Trzeci trening |
15:00 |
Czwartek, 13 czerwca |
Hyperpole |
20:00 |
Czwartek, 13 czerwca |
Czwarty trening |
22:00 |
Sobota, 15 czerwca | Rozgrzewka |
12:00 |
Sobota, 15 czerwca |
Start wyścigu |
16:00 |
Niedziela, 16 czerwca |
Linia mety |
16:00 |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS