Wielkimi krokami zbliża się premiera gry STALKER 2. Deweloperzy z GSC Game World zapewniają, że dołożyli wszelkich starań, by dostarczyć produkt wysokiej jakości. Obawy związane z silnikiem Unreal Engine 5 można odłożyć na bok – zapewnia dyrektor techniczny studia.
Seria gier STALKER ma swoich “wyznawców” na całym świecie. Wierni fani zapewne pamiętają o problemach technicznych, które trawiły poprzednie części w okresie premiery. STALKER 2 tego błędu nie zamierza powtórzyć.
Czy Unreal Engine 5 to dobry wybór?
Jak informuje serwis unian.ua, dyrektor techniczny GSC Game World udzielił wywiadu dla Radio Times Gaming, w którym przybliżył niuanse gry. Studio postanowiło zmodyfikować silnik Unreal Engine 5.1, by sprostać potrzebom gry STALKER 2.
“Nasz silnik opiera się na Unreal Engine 5.1, ale w studiu nazywamy go 5.1.GSC, ponieważ aby stworzyć tak duży świat, musieliśmy go zaadaptować, przepisać i ulepszyć niektóre narzędzia pod nasze potrzeby.” – zaznaczył Yevhen Kulyk.
Programiści z GSC Game World przerobili system renderowania oraz sposób wykorzystywania zasobów; silnik w wersji 5.1.GSC zużywa mniej pamięci RAM. To powinno nieco uspokoić wszystkich tych, którzy mają obawy związane z grami na silniku Unreal Engine 5.
Kiedy STALKER 2 zadebiutuje?
Wielokrotnie przekładana premiera STALKERA 2 odbędzie się 20 listopada 2024 r. To jedna z tych gier, która powstawała w cieniu toczącej się za naszymi granicami wojny. Tytuł będzie dostępny na PC oraz konsolach Xbox Series X|S.
Kulisy powstawania gry przybliża poruszający dokument War Game: The Making of S.T.A.L.K.E.R. 2 Documentary.
Źródło: unian.ua
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS