Przestoje spowodowane usterkami, uszkodzeniami, a nawet przerwa przeznaczona na zwykły
serwis, to dla przedsiębiorcy strata. Jak ją minimalizować? Skrócić czas
obsługi. Niby proste, ale jak to zrobić?
Ford stworzył w tym celu Program Service Pro. To
połączenie oferty produktowej i usług skierowanych do klientów biznesowych.
Wszystko po to, by zminimalizować koszty obsługi samochodu służbowego, skrócić
czas potrzebny na serwis lub naprawę auta, a także zadbać o klienta proponując
mu najróżniejsze udogodnienia związane z obsługą serwisową.
Czas to pieniądz
Wie to każdy przedsiębiorca, a nie ma nic gorszego
od przestoju związanego z wypadkiem losowym, usterką czy zwykłym serwisem
samochodu. Wiedzą to także w firmie
Ford. W końcu to Henry Ford, który już w 1908 roku, jako pierwszy zaczął
budować samochody na taśmie.
Początkowo wyprodukowanie jednego egzemplarza modelu T zajmowało około 12
godzin. Dzięki produkcji taśmowej Ford skrócił ten czas do 1,5 godziny. Większa
wydajność oznacza niższą cenę. Ford obniżył cenę auta z 1000 dolarów w 1908
roku do niecałych 300 w 1927 roku.
Dzisiaj w Fordzie liczy się nie tylko czas produkcji auta, ale i czas jego
obsługi. Największą wartością programu Ford Service Pro jest właśnie minimalny
czas obsługi. Dzięki temu wyłączenie auta z floty pojazdów trwa zdecydowanie
krócej niż w przypadku standardowych usług serwisowych.
Zatem jak długo? Dla Forda maksymalny czas obsługi samochodu to 24 godziny. Po
tym czasie auto powinno trafić z powrotem do klienta. Jeśli serwis, który
zajmuje się konkretnym pojazdem, nie posiada odpowiedniej części do naprawy,
klientowi oferowany jest z automatu samochód zastępczy, a naprawa uszkodzonego
pojazdu kontynuowana jest niezwłocznie po jej otrzymaniu.
Umówienie wizyty on-line
Szybki jest także sam serwis oraz termin
umówienia usługi. Jeśli klient planuje oddać auto do serwisu na naprawy bieżące
lub serwis, standardowa wizyta jest umawiana w terminie do trzech dni od
zgłoszenia. Oczywiście, kiedy pojazd jest naprawiany, można skorzystać z
samochodu zastępczego. Nie ma więc konieczności planowania serwisu z większym
wyprzedzeniem, umawiania się na wizytę, później jej anulowanie z
uwagi na zobowiązania biznesowe. Wystarczy kilka dni i temat jest załatwiony.
Istnieje również możliwość odbioru samochodu i
jego zwrotu z dowolnego miejsca, wskazanego przez klienta, ale to jest przecież
oczywista oczywistość.
Ważnym jest także fakt, że umówić wizytę w serwisie można także
on-line, bezpośrednio na stronie internetowej. Wystarczy wprowadzić podstawowe
informacje o pojeździe, a następnie w pięciu krokach umówić się na wykonanie
wybranej usługi w serwisie w dogodnym dla siebie terminie.
Dla kogo Serwis Pro?
Wszystko dzięki przedłużonym godzinom działania
serwisów oraz elastycznemu podejściu do obsługi klienta. Jeśli auto trafi na
serwis do 17:30, to już następnego dnia od 8:30 będzie ono gotowe do odbioru. Oznacza to, że klient nie
straci całego dnia w
serwisie i samochód będzie mógł pracować dalej bez przestojów.
Program Ford Service Pro został stworzony z
myślą o minimalizowaniu strat użytkowników pojazdów dostawczych i użytkowych
marki Ford powstałych na skutek awarii lub uszkodzeń. Dotyczy tak samo małych,
jak i dużych flot. Nie ma znaczenia, czy w firmie jeździ kilkadziesiąt
samochodów, czy jeden dostarczający np. towar do sklepu. Każdy może liczyć na
tak samo szybką obsługę.
Co więcej, rezerwując usługę Express Service, jesteśmy w stanie jeszcze
przyspieszyć ten czas. Samochodem zajmie się bowiem kilku wykwalifikowanych
techników jednocześnie. Oznacza to jeszcze szybszy powrót pojazdu do pracy.
– Ford jest liderem rynku pojazdów dostawczych
w Europie i wic … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS