Wzięło w niej udział siedem instytucji finansowych: BNP Paribas Bank Polska, ING Bank Śląski, Coöperatieve Rabobank, Commerzbank, mBank, Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski oraz UniCredit Bank.
Najciekawsze w tym kredycie jest to, że jego marża zależy od spełnienia przez Raben warunków określanych przez pięć kluczowych wskaźników efektywności (KPI) w obszarach środowiska, społeczeństwa i ładu korporacyjnego. Dotyczą więc one na przykład emisji gazów cieplarnianych.
KPI związane z kredytem SLL dla Grupy Raben pokrywają się z częścią celów, które znalazły się w jej ostatnim raporcie zrównoważonego rozwoju opublikowanym niemal w tym samym czasie, kiedy podpisano umowę kredytową. Raben zobowiązał się zatem w dwóch dokumentach, że do 2025 roku m.in. zredukuje intensywność emisji gazów cieplarnianych z obiektów Raben o 30 proc., a z działalności transportowej o 10 proc. Ponadto za cztery lata udział pojazdów spełniających normy Euro V i VI w jego flocie sięgnie poziomu 96 proc. oraz do 2025 roku zostanie zaktualizowany i rozbudowany kalkulator CO2 dla transportu – dzięki niemu będzie precyzyjnie wiadomo, jaki ślad węglowy zostawia transport każdego ładunku przez Grupę Raben.
– Zrównoważony rozwój od lat jest częścią naszego DNA, a ta transakcja potwierdza nasze ambicje i zaangażowanie w tym obszarze. Stanowi również duże zobowiązanie do dalszego rozwoju w przyszłości. Niemniej cieszymy się z możliwości podjęcia tego wyzwania, ze względu na znaczenie, jakie dla Grupy Raben ma zrównoważony rozwój – komentował podpisanie umowy kredytowej Ewald Raben, prezes Grupy Raben.
Jego zdaniem umowa na kredyt SLL pokazuje, że w sektorach takich jak bankowość, odpowiedzialne zachowania biznesowe postrzegane są jako kluczowe dla przyszłości gospodarki i biznesu. Ale nie tylko banki naciskają na logistyków, by ci stali się bardziej eko.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS