A A+ A++

Po Arktycznym Rajdzie Finlandii zawody w Chorwacji stanowią kolejną nowość w kalendarzu WRC, ale również pierwszy w sezonie prawdziwie asfaltowy rajd.

Toyota przyjeżdża do Chorwacji prowadząc w klasyfikacjach kierowców, jak i producentów. Kalle Rovanpera przystępuje do rajdu jako najmłodszy w historii lider mistrzostw. Nad kolegami zespołowymi – Sebastienem Ogierem i Elfynem Evansem, ma kolejno sześć i osiem punktów przewagi.

Czwartym Yarisem WRC pojedzie Takomo Katsuta w ramach Toyota Gazoo Racing WRC Challenge Program.

– Jestem naprawdę zadowolony z tego, jak się dla mnie rozpoczął sezon i mam nadzieję, że będziemy to kontynuowali – powiedział Kalle Rovanpera. – Nie czuję presji, mimo że prowadzimy mistrzostwach. To były dopiero dwa rajdy, a przed nami długi sezon. Fajnie, że zajmujemy taką pozycję, ale czeka nas ciężka praca, abyśmy utrzymali się w walce. Jestem podekscytowany. Chorwacja będzie dla mnie pierwszym prawdziwie asfaltowym rajdem w Yarisie, ponieważ do tej pory brałem udział tylko w zimowych wydarzeniach na tej nawierzchni, takich jak rajdy w Monte Carlo i Monzy. Liczę, że będzie sucho, tak jak podczas testów. Trasy prezentują się dobrze, ale jeśli spadnie deszcz, na drogach pojawi się dużo błota.

Czytaj również:

– Chorwacja jest nowym rajdem i cieszę się, że na tym etapie mojej kariery wciąż odkrywam nowe rzeczy w sporcie – przekazał Sebastien Ogier. – Minęło dużo czasu odkąd ostatni raz startowaliśmy w pełni asfaltowym rajdzie, takim jak ten. Yaris świetnie spisuje się na tej nawierzchni, więc jestem przekonany, że będzie dobrze. Z tego co widziałem do tej pory, drogi wyglądają na dosyć trudne, są trochę zabrudzone i wąskie, więc czeka nas mnóstwo akcji. Testy przed zawodami były ważne, ponieważ w tym sezonie mamy nowe opony i mieliśmy pierwszą okazję do jazdy na slickach. Zrobiłem wiele kilometrów próbując różnych kombinacji opon, abym był gotowy na dokonanie najlepszych wyborów podczas zawodów.

Czytaj również:

– Chorwacja to zupełnie nowe wydarzenie, więc nie wiemy dokładnie czego się spodziewać – komentował Elfyn Evans. – Oglądaliśmy onboardy z tych oesów, aby dowiedzieć się jak najwięcej, ale to nie zastąpi faktycznej obecności na miejscu i zapoznania. Drogi są dość zróżnicowane, są szybkie sekcje i wąskie, wyboiste. Będzie sporo cięć. Wygląda na to, że musimy być elastyczni dostosowując się do charakteru odcinków specjalnych. Nie mamy zbyt dużego doświadczenia w tym samochodzie na suchym asfalcie i na oponach Pirelli, dlatego podczas testów wypróbowaliśmy wiele ustawień. Generalnie, już od pierwszych przejazdów, odczucia za kierownicą samochodu były pozytywne.

akcje

komentarze

Polecane video

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRozporządzenie ws. obostrzeń obowiązujących od piątku
Następny artykułAwaryjne lądowanie wojskowego śmigłowca. W powietrzu doszło do zderzenia