A A+ A++

W Święto Dziękczynienia odbywają się na ulicach amerykańskich miast huczne parady, właściciele sklepów na trasie parad szybko wpadli na to, że mają do dyspozycji sporą grupę odbiorców, zaczęli więc umieszczać tam atrakcyjne reklamy w świątecznym tonie i prześcigać się w obniżkach cen. Zwyczaj ten wszedł w krew obywatelom USA, gdzie posiada rangę niemalże oficjalnego święta państwowego, następnie dotyczył już całego kręgu anglosaskiego, a z czasem rozprzestrzenił się po świecie, docierając też do Polski. Od pewnego czasu także my doświadczamy zakupowego szaleństwa i chociaż u nas promocje rzadko są tak atrakcyjne, jak w USA, czekamy na ten dzień, by upolować najlepsze okazje.

Nowa świecka tradycja

Według różnych badań szacuje się, że zakupy tego dnia zamierza robić prawie trzy czwarte Amerykanów, większość z nich planuje wydać od 100 do 200 dol., co stanowi pewnego rodzaju wyhamowanie wzrostu wydatków rok do roku. A jak wygląda to na polskim rynku? Okazuje się, że jesteśmy prawie tak samo entuzjastyczni wobec jesiennego święta zakupów, co jego twórcy, czyli Amerykanie. W ostatnich latach zainteresowanie „czarnym tygodniem” deklaruje około 60-65 proc. naszych rodaków. W zeszłym roku, pomimo widma inflacji i deklarowanej oszczędności, jak co roku padł rekord wydatków, także w Polsce. Ci z nas, którzy zdecydowali się na zakupy, w trakcie Black Week wydali od 500 do 1000 zł.

Idąc w ślady amerykańskich sklepikarzy z zeszłego wieku, dzisiejsi specjaliści od marketingu prześcigają się w kuszeniu nas ofertami. Najpierw był Black Friday, potem dołączył do niego Cyber Monday, by przedłużyć zakupowy haul aż do poniedziałku, następnie mówiło się już o czarnym tygodniu. W tym roku już od 1 listopada dostajemy oferty związane z Czarnym Miesiącem. I nie jest to nic innego niż maksymalizowanie zysków sklepów.

Niestety przyjemnym statystykom zakupowym towarzyszą także te mniej wesołe.

Święto niskich cen: dopłaci środowisko

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSilny wiatr przewrócił drewnianą bramę. Spadła na uczestniczkę jarmarku świątecznego
Następny artykułNowoczesne Rozwiązania w Pakowaniu