A A+ A++
Czar dawnych fortepianów – koncert czternasty

Pierwszy koncert w Miejskiej Sali Koncertowej w Radzyminie po przerwie spowodowanej pandemią.

Tomasz Zając jest jednym z najwybitniejszych polskich pianistów młodego pokolenia. Koncertował w Polsce i za granicą – w Niemczech, Austrii, Francji, Norwegii, Białorusi, Czechach, Iranie, Japonii – występując między innymi w takich salach, jak: Vahdat Hall, Radiokulturhaus Wien, NOSPR, Rudolfinum, Filharmonia Witebska, Polska Filharmonia Bałtycka, Filharmonia Krakowska.

Występował z takimi orkiestrami jak: orkiestra Filharmonii Warmińsko-mazurskiej, „Kijowscy Soliści”, Sinfonietta Cracovia, Sinfonietta Polonia, Capella Gedanensis, orkiestra Filharmonii Kaliskiej, orkiestra Filharmonii Świętokrzyskiej. We wrześniu 2013 roku, wraz z Natalią Walewską – koncertmistrz Polskiej Filharmonii Bałtyckiej – nagrał płytę z miniaturami na skrzypce i fortepian dla wytwórni Soliton.

14 czerwca (niedziela) godz. 16:00
Tomasz Zając – zagra na fortepianie Meybom z 1850 r.
Wstęp wolny

W programie utwory:
Jana Sebastiana Bacha
Ludwiga van Beethovena
Modesta Musorgskiego

Program koncertu:
Jan Sebastian Bach – Capriccio sopra la lontanaza del suo fratello dilettissimo (Capriccio o odejściu ukochanego brata) BWV 992
– Arioso: Adagio – „Friends gather and try to dissuade him from departing”
– (Andante) – „They picture the dangers which may befall him”
– Adagiosissimo – „The friends’ lament”
– (Andante con moto) – „Since he cannot be dissuaded, they say farewell”
– Allegro pocco – „Aria of the postillon”
– „Fugue in imitation of the posstillon’s horn”

L. van Beethoven – Sonata quasi una fantasia op. 27 nr 2 cis-moll (Księżycowa)
– Adagio sostenuto
– Allegretto
– Presto agitato

Modest Musorgski – Obrazki z wystawy
– Promenada
– Gnom
– Promenada
– Stary zamek
– Promenada
– Tuileries
– Bydło
– Promenada
– Taniec kurcząt w skorupkach
– Samuel Goldenberg i Szmul
– Promenada
– Rynek w Limoges
– Katakumby – Cum mortuis in lingua mortua
– Chatka na kurzej stopce
– Wielka Brama Kijowska

Tomasz Zając jest laureatem wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych i kameralnych, w tym: Międzynarodowego Konkursu im. Fryderyka Chopina w Szafarni, Konkursu Pianistycznego w Larnace (Cypr), Międzynarodowego Konkursu Dla Młodych Pianistów EPTA w Chorwacji, Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego w Wilnie, Międzynarodowego Konkursu Europejskiej Unii Radiowej Concertino Praga.

W 2012 roku ukończył Szkołę Muzyczną im. Zygmunta Noskowskiego w klasie Julity Książkowskiej i Anny Wołczeckiej, a w 2017 roku studia magisterskie na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina u prof. Alicji Palety-Bugaj i dr hab. Agnieszki Przemyk-Bryły. Również, w 2019 roku, ukończył studia magisterskie z kameralistyki fortepianowej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w klasie prof. Katarzyny Jankowskiej-Borzykowskiej, a obecnie kształci się w klasie fortepianu solo u prof. Markusa Schirmera w Die Universität für Musik und darstellende Kunst Graz, Austria w ramach studiów podyplomowych.

Swoje umiejętności doskonalił u wybitnych pianistów i pedagogów – Elżbiety Tarnawskiej, Alicji Palety-Bugaj, Andrzeja Tatarskiego, Diny Yoffe, Mamiko Sudo, Phillipa Giusiano, Tamása Ungara, Andrzeja Jasińskiego, Tobiasa Kocha, Markusa Schirmera i Lylii Zilberstein – biorąc udział w licznych kursach muzycznych w kraju i za granicą.

Czar dawnych fortepianów – koncert czternasty

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZabójstwo na Przylesiu
Następny artykułKurs euro blisko 4,45 zł. Złoty już się nie umacnia