Zysk EBITDA grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł w trzecim kwartale 2022 roku 953 mln zł i był o 16,8 proc. wyższy od średniej oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP Biznes.
Oczekiwania siedmiu analityków ankietowanych przez PAP Biznes, co do
zysku EBITDA grupy, wahały się od 793,6 mln zł do 828,1 mln zł.
W III kw. 2022 roku Cyfrowy Polsat rozpoznał zysk ze sprzedaży
jednostki zależnej i stowarzyszonej w wysokości 113,4 mln zł, przede
wszystkim w wyniku rozpoznania zysku z tytułu zbycia udziałów w spółce
Modivo w porównaniu do zysku z tego tytułu w wysokości 3.690,8 mln zł w
III kw. 2021 roku, związanego ze zbyciem udziałów w spółce Polkomtel
Infrastruktura.
EBITDA skorygowana, z wyłączeniem transakcji sprzedaży akcji Modivo i
Polkomtel Infrastruktura, wyniosła w III kw. br 840 mln zł i zanotowała
spadek o 7,1 proc.
Przychody Cyfrowego Polsatu sięgnęły 3,271 mld zł i były o 3 proc.
wyższe od 3,176 mld zł konsensusu. W ujęciu rok do roku sprzedaż wzrosła
o 7,9 proc.
Skorygowane wolne przepływy pieniężne grupy, po uwzględnieniu kosztów
odsetek, wyniosły 89 mln wobec 373 mln zł w drugim kwartale br.
Całkowity dług netto/EBITDA LTM w trzecim kwartale 2022 roku osiągnął poziom 2,64x wobec 1,39x wobec w drugim kwartale br.
Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej
Cyfrowego Polsatu sięgnął 236,7 mln zł i był o 18,4 proc. wyższy od
konsensusu PAP Biznes, który wynosił 200 mln zł.
Cyfrowy Polsat podał, że segment usług dla klientów indywidualnych i
biznesowych wypracował w trzecim kwartale 2.744 mln zł przychodów, co
oznacza wzrost o 6 proc. rdr. Skorygowana EBITDA zmniejszyła się o 4
proc. do 758 mln zł.
Liczba klientów usług multiplay wzrosła w trzecim kwartale 2022 roku do 2,465 mln z 2,460 mln kwartał wcześniej.
Liczba usług kontraktowych u klientów B2C spadła w trzecim kwartale 2022 roku do 13,34 mln z 13,35 mln kwartał wcześniej.
Średniomiesięczny przychód od klienta kontraktowego (ARPU) dla usług B2C wzrósł do 71,3 zł 70,2 zł kwartał wcześniej.
Wskaźnik odejść klientów B2C (churn) pozostał na poziomie 6,8 proc. kdk.
W trzecim kwartale 2022 roku kdk wzrosła liczba usług prepaid do 2,83
mln z 2,77 mln kdk, ale ich ARPU zwiększyło się do poziomu 17,9 zł z
17,4 zł kwartał wcześniej.
Łączna liczba klientów B2B wzrosła do 69,1 tys. z 68,8 tys. kdk.
Średniomiesięczny przychód na klienta wzrósł do 1,425 tys. zł z 1,378
tys. zł kwartał wcześniej.
Przychody segmentu mediowego Cyfrowego Polsatu wzrosły o 11 proc. do 554 mln zł. EBITDA spadła o 35 proc. do 77 mln zł.
W trzecim kwartale przychody z reklamy i sponsoringu Grupy Telewizji
Polsat wzrosły o 2,9 proc. do 275 mln zł. Rynek w tym czasie odnotował
spadek o 1,2 proc. do 936 mln zł. W efekcie udział w rynku reklamy
telewizyjnej i sponsoringu grupy wzrósł do poziomu 29,4 proc.
Wyniki Cyfrowego Polsatu w trzecim kwartale 2022 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes (dane w mln zł) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Przychody | 3270,9 | 3176,4 | 3,0% | 7,9% | 1,3% | 9485,9 |
EBITDA* | 953 | 816,1 | 16,8% | -79,3% | 6,7% | 2612,9 |
EBIT* | 500,9 | 349,9 | 43,1% | -87,9% | 17,6% | 1247,0 |
zysk netto j.d. | 236,7 | 200,0 | 18,4% | -92,5% | -18,1% | 740,5 |
marża EBITDA | 29,1% | 25,7% | 3,44 | -122,41 | 1,46 | 27,55% |
marża EBIT | 15,3% | 11,0% | 4,30 | -120,93 | 2,12 | 13,15% |
marża netto | 7,2% | 6,3% | 0,94 | -96,39 | -1,71 | 7,81% |
epo/ osz/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS