Zysk EBITDA grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł w trzecim kwartale 2021 roku 4.595 mln zł i był o 1,1 proc. wyższy od średniej oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP Biznes. Za wynikiem tym stało rozpoznanie jednorazowego zysku ze sprzedaży spółki Polkomtel Infrastruktura (NetCo) w trzecim kwartale 2021 roku w kwocie 3.691 mln zł.
Oczekiwania siedmiu analityków ankietowanych przez PAP Biznes co do zysku EBITDA grupy wahały się od 4,493 mld zł do 4,588 mld zł.
EBITDA skorygowana grupy, z wyłączeniem transakcji, wyniosła 904 mln zł i zanotowała spadek rdr o 0,8 proc.
Przychody Cyfrowego Polsatu sięgnęły 3,032 mld zł i były o 0,3 proc. wyższe od konsensusu. W ujęciu rok do roku sprzedaż wzrosła o 0,9 proc.
Koszty finansowe netto spadły rdr o 17,9 proc. 55 mln zł. Spadek ten wynikał przede wszystkim z niższych kosztów obsługi długu w następstwie powrotu w 2021 r. do harmonogramowych spłat rat transzy A kredytu terminowego oraz obniżenia marży na kredytach terminowych.
Skorygowane wolne przepływy pieniężne grupy, po uwzględnieniu kosztów odsetek wyniosły w trzecim kwartale 375 mln zł wobec 282 mln zł w poprzednim kwartale.
Całkowity dług netto/EBITDA spadł do poziomu 0,65x.
Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej Cyfrowego Polsatu sięgnął 3.142,4 mln zł i był o 0,8 proc. wyższy od konsensusu PAP Biznes, który wynosił 3.078,1 mln zł.
Cyfrowy Polsat podał, że segment usług dla klientów indywidualnych i biznesowych wypracował w trzecim kwartale 2.592 mln zł przychodów oraz 786 mln zł EBITDA (skorygowana, z wyłączeniem wyniku NetCo), 1 proc. więcej niż rok wcześniej.
W lipcu grupa została wyłącznym właścicielem Netii oraz operatora MVNO Premium Mobile. W związku z tym od III kw. wyniki finansowe i operacyjne tych spółek zaczęła raportować łącznie w ramach Grupy Polsat Plus.
Grupa podała, że biznes Netii opiera się w dużym stopniu o klientów B2B, których specyfika istotnie różni się od segmentu B2C. Aby dostarczać przejrzysty i miarodajny obraz rezultatów realizowanej strategii, grupa wydzieliła i będzie raportować odrębnie wyniki operacyjne segmentu B2B.
W nowym ujęciu, uwzględniając dane Netii i Premium Mobile, Grupa Polsat Plus świadczy łącznie ponad 20 mln usług płatnej telewizji, internetu i telefonicznych.
Liczba klientów usług multiplay wzrosła w trzecim kwartale br. o 105 tys. rdr (4 proc.) do 2,44 mln.
Liczba usług kontraktowych u klientów B2C wzrosła o 410 tys. (3,1 proc.) rdr do 13,5 mln.
Średniomiesięczny przychód od klienta kontraktowego (ARPU) dla usług B2C wzrósł do 68,6 zł (+5,7 proc. rdr).
Wskaźnik odejść klientów B2C (churn) jest pozostał poziomie 6,9 proc. w skali roku.
W trzecim kwartale br. wzrosła liczba usług prepaid – do 2,77 mln oraz ich ARPU – o 3,1 proc. rdr, do poziomu 16,4 zł.
Łączna liczba klientów B2B wynosi ok. 70 tys., a każdy z nich generuje średniomiesięcznie blisko 1,4 tys. zł przychodu.
Segment mediowy Cyfrowego Polsatu osiągnął 500 mln zł przychodów, o 4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Zysk EBITDA segmentu spadła o 13 proc. rok do roku do 118 mln zł.
Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły szybciej niż cały rynek reklamy TV. Zwiększyły się o 6,1 proc. rdr do 267 mln zł w III kw., a udział Grupy w rynku reklamy TV wzrósł do 28,8 proc.
W pierwszych trzech kwartałach br. przychody Grupy wzrosły o 19,5 proc. do 869 mln zł, a udział w rynku reklamy telewizyjnej zwiększył się do 28,8 proc.
Grupa podtrzymuje oczekiwania, że po silnej pierwszej połowie 2021 roku rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu wykaże dwucyfrowy wzrost w pełnych 12 miesiącach 2021 roku.
Na początku lipca br. Cyfrowy Polsat i Polkomtel, wchodzące w skład Grupy Polsat Plus, sprzedały pakiet 99,99 proc. udziałów spółki Polkomtel Infrastruktura firmie Cellnex Poland za ok. 7,07 mld zł.
Poniżej przedstawiamy wyniki Cyfrowego Polsatu w trzecim kwartale 2021 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes.
dane w mln zł
3Q2021 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | Y2021 |
Przychody | 3031,9 | 3021,6 | 0,3% | 0,9% | -4,0% | 9178,6 |
EBITDA | 4595,0 | 4544,0 | 1,1% | 325,9% | 302,8% | 6818,6 |
EBIT | 4131,4 | 4100,3 | 0,8% | 716,6% | 504,3% | 5376,6 |
zysk netto j.d. | 3142,4 | 3078,1 | 2,1% | 808,5% | 482,7% | 4071,3 |
marża EBITDA | 151,6% | 150,7% | 0,85 | 115,64 | 115,45 | 74,29% |
marża EBIT | 136,3% | 135,7% | 0,56 | 119,42 | 114,63 | 58,58% |
marża netto | 103,6% | 101,9% | 1,77 | 92,13 | 86,58 | 44,36% |
*** Konsensus tworzony jest na podstawie prognoz biur maklerskich zebranych wcześniej przez PAP. Są one dostępne w pełnej wersji Serwisu Ekonomicznego PAP Biznes oraz na stronie http://biznes.pap.pl/konsensusy. Baza konsensusów PAP zawiera prognozy wyników kwartalnych i rocznych dla ponad 200 spółek notowanych na GPW. (PAP Biznes)
epo/
(PAP Biznes)
epo/ ana/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS