O Cyberpunku 2077 mówi się ostatnio głównie źle. Okazuje się jednak, że nie przeszkadza to grze w osiąganiu imponujących wyników sprzedaży na PC.
Ostatnich kilkanaście dni wypełnionych było wiadomościami o problemach Cyberpunka 2077. Zwłaszcza wersja konsolowa okazała się porażką – do tego stopnia, że wydanie na PS4 zostało wycofane z dystrybucji w PlayStation Store, a studio CD Projekt RED wspólnie z producentami konsol przygotowało ułatwienia umożliwiające zwrot gry. Okazuje się jednak, że deweloperzy mają także powody do zadowolenia – wersja pecetowa CP2077 nadal sprzedaje się jak szalona.
Studio Valve udostępniło listę największych bestsellerów Steam ubiegłego tygodnia i ponownie liderem (według przychodów) okazał się Cyberpunk 2077. Autorzy nie wypuścili oficjalnych danych o sprzedaży, więc musimy polegać na szacunkach płatnej wersji serwisu SteamSpy, według których produkcję na tej platformie cyfrowej posiada już ponad 15,2 mln osób. Dla porównania w zeszły wtorek było to niecałe 10 mln, a w miniony piątek – trochę ponad 11 mln. Od kilku dni codziennie wynik zwiększa się średnio o milion.
Dane ze SteamSpy są dosyć niedokładne pod względem konkretnych wyników sprzedaży, ale dobrze ilustrują trendy. W przypadku Cyberpunka 2077 widać wyraźnie, że wszystkie dramaty związane z tym tytułem nie powstrzymują graczy pecetowych przed kupowaniem najnowszego dzieła studia CD Projekt RED. Oczywiście należy pamiętać, że edycja PC jest znacznie lepsza niż wersje konsolowe. Wciąż sporo brakuje jej do ideału, ale spokojnie da się grać. Na Steamie obecnie 78% ocen użytkowników jest pozytywnych. Ten wynik jest niższy o 1% niż kilka dni temu, ale wciąż sporo wyższy niż 71% uzyskane w dniu premiery.
Szacunki płatnej wersji serwisu SteamSpy.
Podczas analizowania szacunków SteamSpy warto pamiętać, że wydanie pecetowe sprzedawane jest również w Epic Games Store oraz GOG.com. Zwłaszcza ten drugi serwis powinien podbić wyniki na PC, gdyż to klucze do niego dołączano do wydań pudełkowych.
Jeszcze trudniej ocenić, jak gra poradziła sobie ogólnie, na wszystkich platformach sprzętowych. W przedsprzedaży 41% pre-orderów przypadło na konsole. Nawet biorąc pod uwagę znaczny spadek dynamiki sprzedaży wydań na PS4 i XONE oraz zwroty można spokojnie założyć, że Cyberpunk 2077 trafił już w ręce ponad 20 mln osób. Oficjalne dane CD Projekt RED ma podać przed świętami.
O produkcji mówi się teraz głównie negatywnie, ale mimo to gracze chętnie kupują ten tytuł. Jeśli są gotowi wydawać pieniądze na tak niedopracowany projekt, to dobrze wróży to Cyberpunkowi 2077 na przyszłość, jeśli twórcom uda się dopracować go pod względem technicznym. Obecnie deweloperzy ciężko pracują nad łataniem gry. Kilka dni temu ukazał się patch 1.05, a kolejne są w drodze. W styczniu i lutym mają ukazać się dwie duże aktualizacje, naprawiające większość problemów wersji konsolowych.
- Cyberpunk 2077 – przegląd najnowszych modów
- Cyberpunk 2077 na PS4 to katastrofa. Miałeś spalić miasto, nie konsolę, samuraju (recenzja wersji na PlayStation 4)
- Recenzja gry Cyberpunk 2077 – samuraju, masz świetne RPG do ogrania (wersja PC)
- Cyberpunk 2077 – braki, niedociągnięcia i pomysły jak uratować grę
- Cyberpunk 2077 – poradnik do gry
- Cyberpunk 2077 – strona oficjalna
Największe hity Steam minionego tygodnia (wg przychodu):
# |
Produkt: |
1. |
Cyberpunk 2077 |
2. |
Valve Index VR Kit |
3. |
Counter-Strike: Global Offensive – Operation Broken Fang |
4. |
Phasmophobia |
5. |
Death Stranding |
6. |
Among Us |
7. |
Fall Guys: Ultimate Knockout |
8. |
Hades |
9. |
Football Manager 2021 |
10. |
Grand Theft Auto V |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS