A A+ A++

Mamy oficjalne potwierdzenie. Marcin Momot, przedstawiciel polskiego studia CD Projekt RED, ujawnił, że ray tracing w grze Cyberpunk 2077 nie będzie dostępny dla kart graficznych AMD Radeon RX 6000. Przynajmniej nie będzie w okolicach premiery. Dodał jednak, że studio współpracuje ściśle z firmą AMD, by dostarczyć opcję dla użytkowników nowych układów Czerwonych tak szybko, jak będzie to możliwe. Nie wiemy, jak długo może to potrwać. Powód? Prawdopodobnie producent chce zoptymalizować grę pod nowe karty AMD i nie zamierza popełniać błędu np. Ubisoftu (vide Watch Dogs: Legion). Dowiedzieliśmy się też nieco więcej od firmy Nvidia na temat wymagań sprzętowych Cyberpunka 2077 do ray tracingu.

CD Projekt RED potwierdziło, że ray tracing w Cyberpunku 2077 nie będzie dostępny na premierę dla kart Radeon RX 6000. Twórcy pracują z AMD nad dodaniem obsługi, ale nie wiemy, jak długo użytkownicy będą musieli się obejść smakiem. Wiemy za to, że wymagania do RT uwzględniają DLSS. 

_TITLE_

Cyberpunk 2077 – wymagania sprzętowe do 1440p, 4K i ray tracingu

Wokół ray tracingu w Cyberpunku 2077 i jego działania na kartach graficznych AMD Radeon RX 6000 panuje spore zamieszanie. Nvidia niedawno ujawniła, że nie jest w stanie zablokować w żaden sposób tej opcji dla układów Czerwonych. Ta decyzja należy bezpośrednio do studia CD Projekt RED, które oficjalnie potwierdziło, że w dniu premiery ray tracing w Cyberpunku 2077 będzie niedostępny dla użytkowników nowych Radeonów z serii RX 6000. Jest to sytuacja analogiczna do Godfall, który również wykorzystuje standard DXR i bez problemu powinien działać na kartach GeForce RTX, ale RT w tej grze jest na razie zarezerwowany tylko dla posiadaczy Radeonów RX 6000. Twórcy współpracują z AMD, ale wygląda na to, że chcą najpierw odpowiednio zoptymalizować grę pod nowe Radeony i nie wdrażać obsługi na szybko, np. powtarzając błąd Ubisoftu i Watch Dogs: Legion, w którym ray tracing wygląda wyraźnie gorzej niż na kartach GeForce RTX. 

Cyberpunk 2077 z bogatą listą ustawień graficznych w wersji PC

Ponadto Nvidia potwierdziła na swoim blogu, że wymagania sprzętowe Cyberpunka 2077 do ray tracingu obejmują włączoną technikę DLSS, choć nie wiemy, który konkretnie tryb (tych ma być aż sześć). Oznacza to, że są one przynajmniej do 60 klatek na sekundę. Nie jest jednak jasne, czy wszystkie pozostałe specyfikacje komputera pozwolą na uzyskanie płynności na takim poziomie. Możliwe, że CD Projekt RED, unikając potwierdzenia docelowej wartości FPS, nie chce obiecywać, że dana konfiguracja sprzętowa zapewni wydajność na poziomie przynajmniej 60 klatek na sekundę, gdy w rzeczywistości może nie zapewnić tego w każdym scenariuszu w grze. Tym samym żaden gracz nie będzie potem narzekał, że „przecież Cyberpunk 2077 miał działać w 60 FPS na takim PC!”. O grze znowu zrobiło się głośno, wszak do premiery, ustalonej na 10 grudnia 2020 roku, pozostały niespełna trzy tygodnie. 

_TITLE_

_TITLE__TITLE__TITLE__TITLE__TITLE__TITLE__TITLE_

Źródło: DSOGaming, Twitter, Nvidia

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZ Opola do Katowic, czyli PZPR w Raciborzu i okolicy w 1975 r.
Następny artykułBiałoruska opozycja zbyt prorosyjska dla władz Ukrainy