Polskie studio przygotowuje się do rozszerzenia swojej działalności o nowy oddział w Bostonie, a wszystko za sprawą dalszego rozwoju futurystycznego uniwersum. Cyberpunk 2077 Orion będzie sequelem wydanej w 2020 roku produkcji, na którą przyjdzie nam jeszcze zaczekać, bowiem deweloperzy aktualnie skupiają się na Phantom Liberty.
CD Projekt RED zakończył już wsparcie Cyberpunka 2077 na PS4 i XOne, choć dalej nie odpuszcza i pracuje nad wersjami na PS5, XSX|S oraz PC. Na tych platformach w przyszłym roku zadebiutuje rozszerzenie Cyberpunk 2077 Phantom Liberty.
Obecnie główny oddział CD Projektu koncentruje się na dodatku oraz innych projektach, jednak w przyszłym roku zespół odpowiedzialny za IP przeprowadzi się do Stanów Zjednoczonych, gdzie rozpoczną się prace nad drugim Cyberpunkiem.
Plany Polaków wydają się naprawdę okazałe i robią wrażenie, dając jednocześnie pewność, że firma chce zapewnić grę w najwyższej jakości. Piotr Nielubowicz, dyrektor finansowy CD Projektu, przekazał, że w ramach nowego oddziału powstanie zespół składający się z 350-500 deweloperów.
Będzie to ogromna ekipa, która ma zadbać o to, by Cyberpunk 2077 Orion był pełnoprawną produkcją z segmentu AAA – na potrzeby projektu powstanie nowe studio CD Projekt Red North America.
„Północnoamerykańskie studio będzie składało się z zespołów pracujących z Bostonu i zespołu pracującego w Vancouver. Projekt będzie również wspierany przez deweloperów z Polski” – powiedział Nielubowicz.
Przedsiębiorstwo posiada już oddział mieszczący się w Vancouver, lecz w momencie przejęcia w studiu pracowało zaledwie około 12 specjalistów. W konsekwencji CD Projekt musi zatrudnić setki deweloperów, którzy będą mogli opracować nowego Cyberpunka.
„Jeśli chodzi o całkowite zatrudnienie wymagane przy takiej produkcji, to uważam, że najlepszym odniesieniem jest Cyberpunk 2077, nasza ostatnia premiera i dobry punkt odniesienia, gdy myślimy o zatrudnieniu deweloperów i przyszłych projektach tej skali. Myślę, że można bezpiecznie założyć, że będzie potrzeba od 350 do 500 deweloperów” – kontynuował Nielubowicz.
Należy mieć jednak świadomość, że zebranie tak licznego zespołu nie należy do najłatwiejszych zadań. Od wielu miesięcy w branży brakuje specjalistów, którzy są w stanie realizować największe projekty, w zasadzie wszystkie największe studia stale poszukują doświadczonych i utalentowanych twórców. Z tego też powodu niektóre projekty (jak Iron Man od EA) zostały ujawnione na bardzo wczesnym etapie powstawania, gdyż firmy kuszą potencjalnych pracowników możliwościami rozwoju nowych, ekscytujących gier.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS