Całkiem nowa jednostka napędowa o pojemności 250 cm3 trafi wkrótce do motocykli Suzuki. Hamamatsu kończy prace nad silnikiem, który spełni rygorystyczne normy emisji spalin Euro5.
W Europie to już niemal tradycja, że na skutek wprowadzania kolejnych norm emisji spalin, motocykle znikają z oferty jak papier toaletowy przed epidemią. Z katalogu Suzuki, oprócz takich legend jak Hayabusa, wyparował ostatnio także na przykład bardzo fajny V-Strom 250.
Na szczęście Hamamatsu pracuje nad rozwiązaniem tego problemu. Ujawnione niedawno szkice stanowiące załącznik do dokumentacji patentowej wskazują, że Japończycy kończą prace nad całkiem nową ćwiartką, która trafi do GSX250R i V-Strom 250 właśnie.
Poza rynkiem europejskim, nowy silnik zapewne zastosowany w oferowanych między innymi w Indiach modelach Gixxer 250 SF, Gixxer 250 i GW250 Inazuma.
Dla osiągnięcia odpowiednich parametrów spalin, nowa ćwiartka współpracować będzie z podwójnym katalizatorem, oprócz standardowego, w układzie znajdzie się drugi, mniejszy, umieszczony przed silnikiem. Tego typu układ stosowany jest coraz częściej przez różnych producentów, między innymi Yamahę (modele R1 i R1M). Taki system zawiera także dwie sondy lambda, jedną przed, drugą za nowym katalizatorem.
Tak doposażony silnik wytwarzał będzie zapewne moc zbliżoną do poprzedniej ćwiartki, czyli 26 KM przy 9000 obr/min i 23 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 7000 obr/min.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS