Zmiany da się także usłyszeć. Cupra nie współpracuje już w kwestii tworzenia systemu audio z firmą Beats. Zastąpił ją znany m.in. miłośnikom słuchawek producent Sennheiser, który opracował 12-głośnikowy zestaw o mocy 390 W ze specjalnym oprogramowaniem poprawiającym brzmienie poszczególnych fragmentów utworów. Czy Cupra Formentor po liftingu inaczej jeździ? W pewnych wersjach – owszem, przede wszystkim za sprawą zwiększenia mocy i pojawienia się nowych funkcji. Zajrzyjmy więc do gamy silników. Bazowy motor 1.5 TSI 150 KM zestawiany z sześciobiegowym „manualem” się nie zmienił – ale silnik o tej samej mocy łączony z automatem DSG stał się miękką hybrydą o oznaczeniu eTSI, z układem 48V wspomagającym ruszanie i obniżającym zużycie paliwa i emisję CO2.
Cupra Formentor
Silnik 2.0 TSI, który przed liftingiem miał 190 KM, teraz osiąga 204 KM. Topowe warianty to 2.0 TSI o mocy 265 KM i 2.0 TSI rozwijające 333 KM. Pierwsza z tych wersji może mieć tylko napęd na przód, druga – na cztery koła. W 333-konnym Formentorze VZ pojawił się system rozdzielania momentu obrotowego oraz dostępne w opcji hamulce Akebono. Zmieniono działanie aktywnego zawieszenia DCC, a nowy układ napędu AWD o nazwie 4Drive potrafi kierować do 100 proc. momentu obrotowego na wybrane koło tylnej osi. Miłośników zabawy za kierownicą z pewnością ucieszy obecność trybu Drift. To nowość w tym modelu. Podobne rozwiązanie otrzymało także najnowsze Audi S3.
Cupra Formentor
Cupra Formentor z nowymi wersjami silnikowymi
Wróćmy do bardziej przyziemnych jednostek. Gama diesli wciąż składa się z silnika 2.0 TDI w wersji 150 KM. Z kolei hybrydy plug-in mogą mieć 204 lub 272 KM. To zupełnie nowe odmiany, zbliżone np. do tych znanych z nowego VW Passata. Oba warianty korzystają z silnika 1.5 TSI, jednostki elektrycznej i zestawu akumulatorów 19,7 kWh (nett … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS