A A+ A++

53 proc. Amerykanów planuje udekorować swoje domy, 46 proc. chce wyrzeźbić dynię, a 18 proc. przebrać swojego zwierzaka. Generalnie w tym roku 58 proc. mieszkańców USA planuje jakiekolwiek aktywności związane z Halloween (chociaż jednocześnie trzy czwarte Amerykanów deklarowało, że koronawirus wpłynie na ich plany). W 2020 roku wszystko ma kosztować 8 mld 50 mln dolarów. Takie dane przynosi doroczne badanie przeprowadzone przez National Retail Federation.

Halloween coraz droższe

Wydatki związane z Halloween w ostatnich latach stopniowo rosły. W kryzysowym 2009 r. Amerykanie planowali wydać 4,8 mld dol. W 2012 r. kwota skoczyła do 8 mld dol., przez trzy kolejne lata wahała się, by w 2016 r. dobić do poziomu 8,4 mld dol. W ubiegłym roku Halloween miało pochłonąć 8,8 mld dol. W bieżącym roku spadek poziomu wydatków był łatwy do przewidzenia, jednak różnica nie jest radykalna.

Pandemia i wywołany przez nią kryzys trochę jednak ostudziły zapał Ameryków do świętowania Halloween. Na pewno zmniejszy się liczba celebrujących – spadnie ze 172 do 148 milionów. Amerykańscy urzędnicy odpowiedzialni za ochronę zdrowia zresztą odradzali w tym roku organizowanie przyjęć i wydarzeń angażujących nadmierną liczbę osób.

Widać efekty tych starań. Większy odsetek Amerykanów chce w tym roku wydać pieniądze na dekorację domów, dynie i stroje dla swoich pupili. Spadnie odsetek osób, które zorganizują lub wezmą udział w okolicznościowych przyjęciach (z 32 do 22 proc. ankietowanych, licząc rok do roku). W związku z pandemią, w odwrocie będzie też tradycyjne chodzenie dzieci od domu do domu i zbieranie cukierków – pod groźbą psikusa.

Cukierek albo psikus w wersji pandemicznej AD 2020 Fot.: EPA / PAP

Ale ci, którzy będą świętować, planują wydać średnio rekordowe 92,12 dol. (w ubiegłym roku było to 86,27 dol.). Kwota jest najwyższa od początku przeprowadzania badań w 2005 r. Planowane wydatki pokrywają się z tym, co mówią eksperci zajmujący się tematyką konsumencką oraz same firmy dostarczające różne gadżety.

Dane o sprzedaży detalicznej za sezon wakacyjny potwierdziły spowolnienie w wydatkach konsumenckich, po majowym odbiciu o blisko 20 proc. To właśnie wtedy zaczęto luzować obostrzenia w kolejnych stanach. Nie dziwi więc, że branża handlowa także w tym roku spogląda ze sporą nadzieją w stronę Halloween.

I jeszcze jedna liczba. W tym roku 30 proc. badanych planowało zrobić zakupy na Halloween w sieci. W ubiegłym roku ten odsetek wynosił 25 proc.

Halloween i specjalny strój

Prawie 70 proc. badanych dorosłych planuje w tym roku przebrać się. Wygrywa strój wiedźmy (w ten sposób planuje zaprezentować się ponad 4,6 mln osób). Na drugim miejscu jest wampir (1,7 mln), a dalej: kot (1,3 mln), Batman (1,1 mln) i duch (1 mln).

Wśród dzieci strój wiedźmy zajmuje dopiero 6. miejsce. Wygrywa księżniczka (2,7 mln). Na drugim miejscu jest Spiderman (1,8 mln), a na trzecim superbohater (1,6 mln). W dalszej kolejności są duch i Batman.

W tym roku 10 proc. miłośników zwierząt także planuje przebrać także swojego pupila. Wygrywa strój dyni. Dalej są: hot-dog, superbohater i kot.

Specjalny event związany z Halloween z udzi … czytaj dalej
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKRÓTKO I NA TEMAT… Kto sieje wiatr, ten zbiera burzę
Następny artykułTragiczna noc na drodze, wypadek śmiertelny i czołówka [ Wiadomości ]