Sprawę poruszył niedawno radny Łukasz Kłosek, który pochwalił władze miasta za organizację pracy wydziału komunikacji.
– Wydział Komunikacji w Rybniku stanął na nogi. Rejestracja pojazdu 30 min – poinformował w mediach społecznościowych.
Zobacz także
Zaskoczenia, ale i uszczypliwości nie kryją osoby komentujące post radnego.
– Potwierdzam, też dziś byłam. Mi zajęło max 15 min. Też byłam zaskoczona.
– Da się? Da się. Tylko dlaczego trwało to tak długo?
– Po tylu latach kolejek, nareszcie dobra zmiana. Trzy lata temu straciłam 3 dni urlopu.
– Fajnie, że pod naciskiem mediów i społeczeństwa można. Tylko czy nie można było wcześniej?
Jak to się stało, że problem w wydziale komunikacji zniknął jak ręką odjął? O wyjaśnienie tej sytuacji poprosiliśmy rybnicki magistrat.
Anna Kolenda z biura prasowego UM Rybnik wyjaśnia, że to wynik analizy co do ilości załatwianych spraw, ilości zatrudnionych osób oraz efektywności wykonywanych zadań powierzonych pracownikom wydziału.
– W wyniku tejże analizy do Wydziału Komunikacji zostały przesunięte 3 osoby z innych wydziałów UM. Pozwoliło to usunąć zaległości spowodowane ograniczeniem funkcjonowania urzędu miasta w szczytowym okresie pandemii oraz poprawić bieżącą obsługę. W Wydziale Komunikacji wprowadzono też zmiany stanowiskowe. Korekty w strukturze wydziału oraz zmiany w zakresach obowiązków pracowników poprawiły efektywność, oraz jakość świadczonych usług – wyjaśnia.
Anna Kolenda zaznacza, że priorytetem magistratu było doprowadzenie do sytuacji, by każda osoba oczekująca rano przed urzędem miasta miała możliwość załatwienia sprawy.
– Numerki dla klientów od 22 marca do teraz wydawane są przez pracownika Referatu Rejestracji, który w przypadku jakichkolwiek wątpliwości tłumaczy i udziela odpowiedzi na pytania, odpowiednio kieruje klientów, wydaje również wnioski, informuje o możliwości dokonania opłat w opłatomacie, itp. Numerki są wydawane do konkretnych stanowisk i spraw, dlatego nie przepadają, nie ma możliwości pobierania ich „na zapas” albo dla kogoś – dodaje nasza rozmówczyni.
Ponadto urzędnicy każdego dnia rano tłumaczyli osobom czekającym, że nie trzeba stać w kolejce od wczesnych godzin rannych, że wystarczy być o ósmej i każdy, kto czeka – załatwi swoją sprawę.
– Zmieniły się także zasady rezerwacji internetowych. Kolejne terminy uwalniają się codziennie o godz. 7.30 rano. Terminy rezerwacji podzielono na 2 kategorie: dla osób prywatnych i dla firm. Skrócono też zakładany czas obsługi klientów – wymienia Anna Kolenda.
Zaznacza też, że miasto nadal analizuje funkcjonowanie wydziału. Jeżeli zajdzie potrzeba, będzie wprowadzać dalsze zmiany, by zadowolić mieszkańców.
Czy załatwialiście ostatnio swoje sprawy w wydziale komunikacji? Rzeczywiście widać poprawę w działaniu? Piszcie!
—
Magistrat podaje najważniejsze informacje dotyczące funkcjonowania wydziału komunikacji:
– Jeżeli chcesz przyjść bez wcześniejszego umawiania, przyjdź na godzinę 8.00, wtedy otwiera się UM;
– Wszystkie osoby, zostają obsłużone w danym dniu. Nie ma potrzeby rezerwacji kolejki wcześnie rano, przed otwarciem.
– Terminy w internetowej kolejce są umawiane z dwutygodniowym wyprzedzeniem. Codziennie rano, od godziny 7.30 uwalniamy terminy z dwutygodniowym wyprzedzeniem. Tu się umówisz: https://bit.ly/3hCsZcJ
– Stan kolejki w danym dniu i ilość wolnych miejsc możesz śledzić w Internecie, bez wychodzenia z domu: https://bit.ly/3ysNv5C
– Jeżeli przyjdziesz do Wydziału Komunikacji w ciągu dnia i nie ma dostępnych numerków do kolejki w danym momencie, pytaj w kancelarii urzędu, albo bezpośrednio w Wydziale Komunikacji. Wtedy dowiesz się, o której godzinie zwolnią się miejsca.
– Tu znajdziesz najważniejsze informacje dotyczące Wydziału Komunikacji: https://bit.ly/3bC3EvJ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS