A A+ A++

Od 1 lipca spółka CPK podlega pod Ministerstwo Infrastruktury i szef resortu Dariusz Klimczak obiecuje przyspieszenie projektu. Zapewnia, że w przyszłym roku GDDKiA ogłosi przetarg na poszerzenie A2 o trzeci i czwarty pas między Warszawą i Łodzią, a zmodernizowana droga ma być oddana do użytku w 2031 lub 2032 roku, a więc równocześnie z lotniskiem w Baranowie. 

Sekretarz stanu w ministerstwie funduszy i polityki regionalnej Maciej Lasek spodziewa się, że lotnisko CPK otrzyma decyzję lokalizacyjną na koniec tego roku i pozwolenie na budowę na początku 2026 roku. Tunel i podziemna stacja kolejowa powinny być gotowe na 2029 rok, lotnisko w 2031 roku, a pierwsze samoloty wystartują z CPK w 2032 roku. Szacuje, że uruchomienie portu lotniczego i przeniesienie ruchu z Lotniska Chopina zajmie rok. 

Czytaj więcej

Rozbudowane lotniska

Sekretarz stanu podkreśla, że rząd urealnił projekt CPK, skalę terminala zmniejszył z 40 mln do 34 mln pasażerów rocznie. Wskazuje przy tym na prognozy ruchu IATA i ULC, mówiące, że w roku otwarcia lotnisko centralne może liczyć na 32 mln pasażerów. Lotnisko ma być skalowalne i terminal będzie łatwo rozbudować.

Rząd zmniejszył wydatki na część lotniczą CPK do 42,7 mld zł. Łącznie z częścią kolejową, która w pierwszym etapie obejmuje linię kolei szybkich prędkości Warszawa – Łódź i dalej do Wrocławia i Poznania, CPK będzie kosztował 131 mld zł, gdy poprzedni rząd wycenił projekt na 155 mld zł. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułImponujący wzrost akcji PTWP podczas debiutu na Głównym Rynku warszawskiej Giełdy
Następny artykuł„Zbyt głośne”. Kaliska policja przeprowadziła akcję wymierzoną w zmodyfikowane pojazdy