Merchandiserzy w sklepach tradycyjnych świetnie też wiedzą, że niektóre towary mocno stymulują sprzedaż innych. Nie przypadkiem więc np. piwo leży na półkach obok słonych przekąsek, a mleko obok opakowań z musli.
Powyższe zasady mają swoje odpowiedniki lub wariacje w świecie elektronicznego handlu. W branży e-commerce są też stanowiska e-merchandiserów i są firmy, które oferują usługi e-merchandisingu. Wśród nich jest np. spółka MerService z Grupy OEX, która od 2009 roku świadczy wysoko wyspecjalizowane usługi wspierające procesy sprzedażowe.
– Działania możemy prowadzić wszędzie tam, gdzie realizowana jest e-sprzedaż, a więc np. w sklepie internetowym, na stronach marketplace’ów lub porównywarek cen, których celem jest poprawa widoczności i jakości prezentacji marki i jej produktów. Poprawiamy ich ekspozycję, wdrażamy rozwiązanie związane z promocją produktów i możemy zadbać o jakość ich opisów – mówi Magdalena Trzcińska, prezes zarządu MerService z Grupy OEX.
Usługi oferowane przez jej spółkę można podzielić na trzy grupy. Po pierwsze, to różnego rodzaju analizy związane z ekspozycją towarów lub marki klienta na stronach e-commerce. MerService może przygotowywać również konkretne rozwiązania lub elementy poprawiające tę ekspozycję, a więc np. zadbać o to, by prezentowane w e-sklepach karty produktów były z odpowiednimi zdjęciami, opisami i dodatkowymi przyciągającymi uwagę multimediami.
Firma e-merchandisingowa może też wprowadzić serię produktów lub markę na nową platformę sprzedażową, dopilnować, by była tam odpowiednio widoczna, lub przygotować odpowiednio sklep internetowy do wielkiej listopadowej wyprzedaży.
– Naszą mocną stroną są analizy. Na zlecenie klienta możemy między innymi zbadać dostęp … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS