A A+ A++

Globalne wydatki na towary
luksusowe w tym roku utrzymają się na poziomie 1,5 bln euro. Jednak w ciągu
dwóch ostatnich lat liczba kupujących na tym rynku zmniejszyła się o 50 mln –
wynika z szacunków Bain&Company.

Coraz mniej chętnych na luksus. Z rynku zniknęło kilkadziesiąt milionów klientów
fot. EricBery / / Shutterstock

Jak podała „Rzeczpospolita”, w 2024 roku wartość rynku
towarów z najwyższej półki cenowej co prawda nie zmniejszy się, ale problemem dla firm sprzedających dobra luksusowe będzie spadek liczby osób kupujących takie
produkty – wskazują wyniki raportu przygotowanego przez Bain &
Company we współpracy z włoskim stowarzyszeniem Altagamma.

Więcej wydają na luksusowe hotele niż na odzież

Według analityków na rynku tym zmieniła się struktura
popytu: konsumenci coraz więcej wydają na luksusowe usługi, jak hotele czy
restauracje, a rezygnują z odzieży czy akcesoriów.

Jak twierdzi cytowana przez „Rzeczpospolitą” Katarzyna Wal,
młodsza partnerka Bain & Company, mimo niepewności gospodarczej wydatki na
dobra luksusowe utrzymały się na stabilnym poziomie, głównie dzięki rosnącemu
popytowi na drogie doświadczenia, choć w ciągu ostatnich dwóch lat rynek
opuściło 50 mln konsumentów.

– To sygnał dla marek, że nadszedł czas, aby dostosować
swoją ofertę. Z perspektywy konsumentów kluczowe będzie wzmocnienie
personalizacji oferty, a technologia będzie konieczna, żeby zrobić to na dużą
skalę – uważa Katarzyna Wal.

Nie chcą Diora ani Louis Vuitton?

Już w trzecim kwartale 2024 roku obroty w grupie LVMH, będącej
globalnym liderem rynku, spadły o 3 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok
wcześniej. Natomiast właściciel marek Dior, Louis Vuitton, Bulgari czy Moet
Chandon zanotował spadek sprzedaży odzieży i akcesoriów aż o 5 proc., co jest pierwszym
ujemnym kwartalnym wynikiem od czasu pandemii.

Trendy spadkowe nie dotyczą produktów kosmetycznych,
szczególnie perfum. Mocną pozycję ma również biżuteria z najwyższej półki.

W Polsce luksus ma się dobrze

Według danych KPMG w 2023 r. Polacy wydali na towary i
usługi z najwyższej półki 42,4 mld zł, czyli o 12,2 proc. więcej niż rok
wcześniej. Najmocniejsze wzrosty odnotowały hotele i SPA – aż o 23,8 proc., na
które wydano łącznie 5,8 mld zł. Natomiast największym segmentem rynku cały
czas pozostają samochody premium i luksusowe – 25 mld zł rocznie, co stanowi
wzrost o 7,1 proc. rok do roku.

Źródło:
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułЧетверо зрадників підірвали авто з воїном ЗСУ
Następny artykułBurmistrz Miasta Chojnice zawiadamia o wszczęciu postępowania znak PP.6733.18.2024 w celu ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającej na budowie sieci gazowej niskiego ciśnienia (poniżej 0,5MPa) wraz z przyłączami gazowymi na działkach nr 1786/7, nr 1783/10, nr 1783/5, nr 1785/1, nr 1784/3, nr 1784/6, nr 1783/18, nr 1783/6, nr 1783/21, nr 1783/22, nr 1784/7, nr 1784/13, nr 1167/8, nr 1168/6, nr 1168/3, nr 1168/5, nr 1180, nr 1181, nr 1195/10, nr 1292, nr 1327/1, nr 1270/9, nr 1268, nr 1425/3, nr 1277/3, nr 1412/1, nr 1195/9, nr 1166, nr 1783/16 i nr 1267 przy ulicy Kilińskiego, Mickiewicza, Pocztowej, Kasztanowej i Nowe Miasto w Chojnicach.