A A+ A++

Miasto Lublin ogłosiło postępowanie przetargowe na rozbudowę al. Unii Lubelskiej wraz z rozbiórką i budową obiektów mostowych na rzece Bystrzycy. Prace obejmą odcinek od ronda Lubelskiego Lipca ’80 do wysokości zjazdu na teren galerii handlowej VIVO. Modernizację przejdzie droga po obu stronach jezdni o łącznej długości ok. 850 m. Zakres zamówienia obejmuje zarówno roboty drogowe, jak i transportowe.

– Ogłoszone postępowanie na wybór wykonawcy przebudowy al. Unii Lubelskiej przybliża nas do realizacji tej ważnej inwestycji. Zadanie jest uwzględnione w Wieloletniej Prognozie Finansowej, a środki na jego sfinansowanie planujemy pozyskać z funduszy europejskich. Przebudowa tej głównej drogi, jako jeden z komponentów dużego projektu transportowego, poprawi obsługę komunikacyjną centralnej części miasta oraz bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego i wpisuje się w realizowaną przez nas konsekwentnie strategię zrównoważonej mobilności – mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.

Ogłoszone zamówienie zakłada odtworzenie istniejącego przebiegu al. Unii Lubelskiej z wprowadzeniem dodatkowej jezdni obsługującej tereny położone po zachodniej stronie drogi (m.in. parkingi przed Targiem pod Zamkiem). Zakresem inwestycji objęta jest również przebudowa ul. Zamojskiej na odcinku od al. Unii Lubelskiej do ul. Stolarskiej oraz przebudowa ul. Stolarskiej i Przemysłowej w zakresie placów do zawracania. Prace drogowe obejmują także przebudowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Zamojską i na przejściu dla pieszych na wysokości Targu pod Zamkiem. W ramach inwestycji zrealizowana będzie też niezbędna rozbiórka i budowa nowych dwóch obiektów mostowych nad rzeką Bystrzycą. W związku z planowaną zmianą zagospodarowania terenu przebudowie ulegną istniejące kablowe sieci uzbrojenia elektroenergetycznego i teletechnicznego oraz sieci sanitarne: gazowa, wodociągowa i kanalizacyjna będące w kolizjach z projektowaną geometrią drogi. Inwestycja zakłada budowę kanału technologicznego na całej długości ulicy. Drogowcy przebudują też oświetlenie drogowe, a piesi i rowerzyści skorzystają z nowych chodników i ścieżek rowerowych.

Specyfikacja zamówienia obejmuje również opracowanie aktualizacji stałej organizacji ruchu wraz z zatwierdzeniem oraz wykonanie oznakowania poziomowego i pionowego, a także elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wykonawca zrealizuje również prace z branży zieleni – odtworzy trawniki oraz nasadzi drzewa i krzewy. Docelowo pojawi się tam ponad 200 nowych drzew oraz 5,5 tys. krzewów i 300 m kwadratowych traw ozdobnych. Ponadto zamontowane zostaną elementy małej architektury – ławki i kosze na śmieci.

– Celem inwestycji jest usprawnienie ruchu na drodze poprzez budowę nowej nawierzchni ulicy, chodników i ścieżek rowerowych oraz poprawa obsługi komunikacji miejskiej poprzez wyznaczenie buspasów i budowę zatok przystankowych. Kluczowe jest również zapewnienie należytego odwodnienia poprzez budowę nowej sieci kanalizacji deszczowej oraz rozbudowa istniejącego oświetlenia ulicznego z dostosowaniem do potrzeb ruchu kołowego i pieszego – mówi Grzegorz Malec, Dyrektora Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie.

Z kolei elementy transportowe dotyczą głównie przebudowy trakcji trolejbusowej oraz budowy przyłączy dla punktów Dynamicznej Informacji Pasażerskiej i biletomatów. Następnie wykonawca dostarczy i zamontuje te urządzenia oraz postawi wiaty przystankowe.

Wykonawca wybrany w postępowaniu będzie miał 24 miesiące od daty zawarcia umowy na wykonanie robót, w tym uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Termin składania ofert wyznaczono na 5 listopada.

Inwestycja jest planowana do dofinansowania ze środków unijnych w ramach projektu pn. „Rozwój zintegrowanego systemu transportu publicznego na terenie miasta Lublin” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027. Poza przebudową al. Unii Lubelskiej obejmuje on swoim zakresem również zakup bezemisyjnego taboru, budowę, przebudowę oraz modernizację infrastruktury na potrzeby transportu miejskiego i uzupełniających form mobilności. Celem tych działań jest integracja systemów transportowych w miejskich obszarach funkcjonalnych i nadanie priorytetu transportowi zbiorowemu oraz indywidualnemu niezmotoryzowanemu poprzez budowę m.in. węzłów przesiadkowych, w tym zintegrowanych z infrastrukturą kolejową, pętli autobusowych, parkingów B+R, K+R, P+R, infrastruktury przystankowej i okołoprzystankowej, buspasów, ścieżek rowerowych, chodników, oświetlenia, monitoringu, włączenia do inteligentnych systemów transportowych.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułInformacja Urzędu Statystycznego w Białymstoku
Następny artykułAreszt za rozbój na partnerce