A A+ A++

Doświadczanie ambiwalencji, silnych emocji i labilności, przy jednoczesnym poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, kim jestem i jaki jestem, wiąże się z odczuwaniem napięć, frustracji i lęków. Proces dojrzewania nastolatkowie bardzo świadomie sami postrzegają jako długi i trudny. Jak go nie komplikować jeszcze bardziej?

By dowiedzieć się, jak osoba w wieku wczesnej adolescencji postrzega siebie i świat, poproszono młodzież z klas 6-8 szkoły podstawowej o wypełnienie testu zdań niedokończonych Rottera (RISB). Jest to metoda projekcyjna, polegająca na dokończeniu rozpoczętych już zdań na kartce papieru. Test składa się z 40 zdań, które zaczynają się następująco: Lubię….., Najszczęśliwszy czas…. Czuję…. W młodszych klasach…., Nie lubię…. Odnoszą się one do: myśli, emocji, świata, rodziców, perspektywy czasowej, potrzeb, hobby i sportu. Przeprowadzono też wywiady z czterema dziewczynami z klas 6-8 na temat ich dojrzewania. Czy wyniki były zaskakujące?

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułEmerytom może się opłacać wniosek o przeliczenie po wyroku TK. Jak to zrobić?
Następny artykułAkcja „Bezpieczny Weekend”. Motocyklista uciekający z prędkością ponad 200 km/h zatrzymany