A A+ A++

Continental to nie tylko opony. Continental to też nowoczesna technologia stworzona z myślą o rynku motoryzacyjnym. Przykład? Tych w ostatnim czasie nie brakuje. Niemiecka marka pracuje właśnie nad dwoma ciekawymi systemami. Pierwszy polega na połączeniu funkcjonalności kamery monitorującej przód auta i kabinę pasażerską. W ten sposób auto będzie wiedziało kiedy kontrolę powinien przejąć system autonomiczny, a kiedy kierowca.

Co robi kierowca? Oto jest pytanie!

W kabinie pasażerskiej zdaniem Continentala powinna zostać zamontowana kamera działająca na podczerwień. Za jej sprawą sterownik zamontowany w pojeździe będzie w stanie sprawdzić np. czy kierowca jest skupiony, czy nie odwrócił się do dzieci na tylnych siedzeniach, czy używa smartfonu oraz czy jego ręce znajdują się na kierownicy. Dane te są o tyle kluczowe, że pozwolą ocenić komputerowi sytuację i zadecydować o tym czy oddanie kontroli nad samochodem w ręce prowadzącego jest w danym momencie bezpieczne.

Continental pracuje też nad układem, który miałby… automatycznie regulować ciśnienie powietrza w oponach. Co to ma dać? Gdy auto rusza w dalszą trasę, ciśnienie zostanie zwiększone. W ten sposób obniżą się opory toczenia i zmniejszy zapotrzebowanie na paliwo. System będzie też w stanie obniżyć ciśnienie powietrza w oponach. Stanie się tak m.in. wtedy, gdy konieczna będzie optymalizacja bieżnika w zależności od wymagań terenowych.

Zobacz również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKNF dopuszcza warunkowe wypłaty do 75% i 100% zysku TFI na dywidendę
Następny artykułOto Galadriela z serialu “Władca Pierścieni” Amazonu