A A+ A++

Materiał prasowy Commerce Transformation Days

Od przeszło 20 lat żyjemy pod “rządami” gospodarki cyfrowej, w której dane są równie cenne jak złoża ropy w poprzednim wieku. Ale podobnie jak w przypadku ropy, wydobywanie danych to dopiero początek procesu osiągania korzyści. O sukcesie decyduje analizowanie i przetwarzanie porcji informacji i podejmowanie na tej podstawie właściwych decyzji biznesowych. Zarządzanie danymi, również w handlu, w coraz większym stopniu oddajemy sztucznej inteligencji.

Obszar gromadzenia, analizowania i przetwarzania danych pod kątem handlu detalicznego dynamicznie się rozwija i w coraz bardziej nowatorski sposób wykorzystuje sztuczną inteligencję. W efekcie technologia w jeszcze większym stopniu może wspierać procesy biznesowe i odciążać człowieka w codziennie wykonywanej pracy.

– Dzięki pracy z danymi, wykorzystywaniu potencjału AI oraz automatyzacji procesów zaawansowane technologie, aktualnie wykorzystywane w handlu, są często niewidoczne dla użytkowników, jednak nie oznacza to, że nie istnieją. Dzisiaj sztuczna inteligencja pomaga hiperpersonalizować doświadczenie w handlu; automatyzuje prognozowanie i dystrybucję projektów, zmniejsza nadprodukcję, czyli niweluje marnotrawstwo, tym samym prowadzi finalnie do wydajniejszego rynku – komentuje Konrad Pabiańczyk Head of Data Science z Unity Group. – Dzięki AI, co prawda znikają z rynku stanowiska, ale tylko takie, na których pracownicy wykonywali żmudną i powtarzalną pracę. Równolegle do likwidowanych miejsc pracy pojawiają się nowe stanowiska, których zakres kompetencyjny oscyluje wokół nowych sektorów handlu. Dzisiaj firmy kładą szczególny nacisk do doświadczeń zakupowych swoich konsumentów, które pomagają w skutecznej finalizacji transakcji. Jednak aby te doświadczenia były efektywne należy m.in. stworzyć, a później aktualizować przyjazną stronę www, zarządzać asortymentem i zadbać o odpowiedni proces obsługi klienta – a za tym wszystkim nie stoi sztuczna inteligencja, ale prawdziwi ludzie – dodaje Pabiańczyk.

Na początku są dane

Cyfryzacja kanałów sprzedaży to pierwszy krok w transformacji handlu. Jednak tak naprawdę to tylko automatyzacja procesów i nowy sposób dotarcia do kupującego. Prawdziwa transformacja cyfrowa zaczyna się od danych.

– W dzisiejszych czasach dane są ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Dla każdego biznesu, którego celem jest rozwój, kluczowe jest posiadanie narzędzi do zbierania, przechowywania i interpretowania danych o zachowaniach zakupowych swoich klientów. Niezmiernie ważne jest, aby firmy commerce podczas tworzenia strategii biznesowych opierały je na danych i wiedzy o potrzebach swoich konsumentów. Tutaj nie ma miejsca na domysły – mówi Paweł Goch, Head of Digital Growth, Insider.

Świadome kierowanie biznesem w oparciu o dane powinno być już codziennością wszystkich firm, mimo to oddanie kontroli sztucznej inteligencji w obszarze interpretacji danych i podejmowania decyzji dla wielu jest wyzwaniem trudnym do przeskoczenia.

Gotowi na nową rzeczywistość?

W najbliższej przyszłości upowszechnią się technologie predykcji i personalizacji procesu zakupowego. Produkty będą równie wysoce spersonalizowane i optymalnie dopasowane do naszych preferencji i profilu, aby doświadczenie zakupowe było jeszcze bardziej przyjemne i efektywne.

– Zrozumienie kupujących jest kluczowe dla zapewnienia odpowiedniego user experience oraz optymalizacji współczynników konwersji i przychodów. Jest to duże wyzwanie, ale inteligentni sprzedawcy wykorzystują możliwości dotyczące zachowań użytkowników jako tajną broń do optymalizacji swojego sklepu internetowego – komentuje Mateusz Kuczminski Country Sales Manager na Polskę w Prefixbox.

AI a Commerce Transformation Days

Potęga danych i sztucznej inteligencji oraz przykłady ich pożytecznego wykorzystania w gospodarce cyfrowej i handlu to jeden z głównych tematów, który będzie omawiany przez liderów branży commerce podczas konferencji Commerce Transformation Days. O swoich doświadczeniach podczas paneli dyskusyjnych, warsztatów i wykładów będą opowiadać przedstawiciele m.in. takich marek jak: Allegro, Carrefour, Super-Pharm, Euro RTV AGD, BRW, PwC i wielu innych. Organizatorzy przewidzieli możliwość kameralnego networkingu, m.in. z partnerami wydarzenia takimi jak: AWS, Ergonode, MuleSoft, Prefixbox, Kontent.ai, Insider i sesji konsultacyjnych 1:1 z prelegentami. Konferencja odbędzie się 22 i 23 września we Wrocławiu w Centrum Biznesowym Concordia Design.

Materiał prasowy Commerce Transformation Days

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHalo Infinite z kolejnymi kłopotami. Kampania co-op opóźniona?
Następny artykułZajrzyj z nami do “Biblioteki o północy”