Ograniczenie emisji CO2 do atmosfery to już standard wśród globalnych koncernów. Niestety, to nie wystarczy, by lepiej zatroszczyć się o środowisko naturalne. Dlatego Coca-Cola postanowiła pójść o krok dalej i wykorzystać swoich klientów do uczynienia siebie koncernem bardziej ekologicznym, a nam dać satysfakcję, że robimy coś ważnego dla Matki Natury.
Inżynierowie z Coca-Cola i duńskiej firmy Paboco zaprojektowali i stworzyli nową, ekologiczną butelkę, w której będą niebawem sprzedawane gazowane napoje. Pierwszy prototyp składa się w 30 procentach z papieru, ale docelowo ma to być aż 100 procent. Nie będzie łatwo stworzyć takie opakowanie, ale inżynierowie nie tracą nadziei.
„Naszym celem jest stworzenie papierowej butelki, którą będzie można poddawać recyclingowi doładnie tak, jak każdy inny rodzaj papieru. Ten prototyp to pierwszy krok na drodze do osiągnięcia tego wielkiego celu. Papierowa butelka daje zupełnie nowe możliwości, a my jesteśmy przekonani, że odegra ogromną rolę w przyszłości” – powiedział Stijn Franssen manager ds. innowacji w dziale badań i rozwoju opakowań w Coca-Cola.
Coca-Cola chce docelowo całkowicie wyeliminować tworzywa sztuczne w swoich butelkach. Do tego pozostała jeszcze daleka droga, ale pomimo tego faktu, koncer … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS