Wczoraj, 31 sierpnia (13:09)
Ulegające zmianom przyzwyczajenia oraz zachowania osób kupujących towary i usługi w sieci wymagają zastosowania nowych rozwiązań. Usługa Google Analytics, czyli analityka komputerowa musi także uwzględniać zmiany dotyczące polityki prywatności. To sprawia, że narzędzie Google w swej najnowszej wersji stosuje nieco inną strategię analizy danych, uwzględniające nie tylko zachowanie klienta podczas używania komputera stacjonarnego czy laptopa, ale także coraz powszechniej stosowanych aplikacji w smartfonach. Co zmieni się w Google Analytics 4?
Google Analytics 4 jest następcą niedawno powstałej usługi Apps+Web (Aplikacje + Internet), pozwalającej na zestawienie danych dotyczących użytkowników zarówno z serwisów internetowych, jak i aplikacji. Problemem do niedawna był fakt, iż sporo osób odwiedza sklepy internetowe przy użyciu smartfona, gdyż jest to rozwiązanie wygodniejsze, ale zakupów dokonuje już z poziomu przeglądarki internetowej w komputerze. O ile analityka ruchu komputerowego w tym drugim przypadku jest prostsza, gdyż pliki cookies śledzą poczynania użytkownika, przepływ ruchu między poszczególnymi urządzeniami jest znacznie trudniejszy do analizy. Ujednolicenie analityki aplikacji oraz sieciowej w Google Analytics 4 pozwoliło w dużej mierze rozwiązać ten problem.
Google Analytics w nowej wersji wygląda dość podobnie do wersji dla mobilnych aplikacji, przejmując sporo jej zalet. Dzięki temu korzystanie z usługi jest bardzo wygodne, a sposób prezentacji danych zaskakująco czytelny. Zmieni się jednak metoda gromadzenia danych oraz ich kategoryzowania. Model danych, który w starszych wersjach oparty był na sesjach, teraz zastąpiony został zdarzeniami. W Google Analytics 4 każda interakcja użytkownika z witryną traktowana jest jako event, w którym możemy wprowadzić dodatkowe dane opisowe. Pozwala to na tworzenie segmentów użytkowników oraz skonfigurowanie usługi tak, by jak najlepiej spełniała założenia i realizowała nasze potrzeby.
W dotychczasowych wersjach dane dotyczące tak zwanego cyklu życia klienta (customer lifestyle) były rozsiane po całym narzędziu. Google Analytics 4 porządkuje te dane, umożliwiając przechowywanie ich i przeglądanie w jednym miejscu. Narzędzie to wykorzystuje również uczenie maszynowe, by uzupełniać luki powstające w bazie informacji o klientach. Niedost … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS