A A+ A++

AMD wprowadza na rynek układy graficzne obsługujące ray tracing już w tym miesiącu, jednak wiele osób zastanawia się, jakie gry będą obsługiwane przez Radeony i czy wcześniejsze pozycje z obsługą RTX korzystają z technologii zastrzeżonej dla NVIDII. Zaskakująco to NVIDIA, a nie AMD wyjaśniła całe zamieszanie. W niedawnym wywiadzie dla AdoredTV, rzecznik AMD powiedział, że karty nie będą obsługiwać “gier korzystających z zastrzeżonych interfejsów API i rozszerzeń ray tracingu”. Spowodowało to zamieszanie i przypuszczenia, że ​​tytuły obsługiwane przez RTX używają opatentowanej technologii NVIDII. Tak jednak nie jest, ponieważ zdecydowana większość tytułów wykorzystujących ray tracing korzysta z DirectX Raytracing firmy Microsoft, które samo w sobie stanowi rozszerzenie DX12 i jest otwarte dla wszystkich platform.

NVIDIA wyjaśnia, że jedynie trzy gry nie korzystają z otwartego DXR Microsoftu. Firma wyjaśnia również, że AMD może korzystać z rozwiązań producenta GeForce’ów.

Brian Burke z NVIDII wyjaśnił, że na rynku są tylko trzy gry, które nie korzystają z technologii DXR Microsoftu – Quake II RTX, Wolfenstein: Youngblood i JX3. Te trzy gry wykorzystują rozszerzenie “zielonych” do śledzenia promieni dla API Vulkan, po prostu jako obejście podczas prac nad oficjalnym rozszerzeniem Vulkan Ray Tracing. Również niedawne stwierdzenia, że Cyberpunk 2077 będzie wykorzystywać ray tracing tylko na kartach NVIDII, wprowadziło sporo niepotrzebnego zamieszania. Stwierdzenie to oczywiście było błędne, ponieważ gra wykorzystuje DXR i ray tracing będzie działał również na kartach AMD z serii RX 6000. 

NVIDIA twierdzi, że nic nie powstrzymuje AMD przed stworzeniem własnego rozszerzenia ray tracingu dla Vulkan, podczas gdy Khronos Group finalizuje oficjalne rozszerzenie do użytku w całej branży. Co więcej, AMD mogłoby również potencjalnie wykorzystać rozszerzenie śledzenia promieni NVIDIA Vulkan.  Intel rozważał takie rozwiązanie w przyszłych procesorach graficznych Xe HPG. NVIDIA jest otwarta na takie rozwiązanie i umożliwia dostęp do swoich rozwiązań innym producentom. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUFC Fight Night 183: Felder vs. Dos Anjos
Następny artykułArena Lublin zamiast Stadionu Narodowego? Nowa szansa dla miasta