Zmiany terminu po rezygnacji z wycieczki w porozumieniu z organizatorem
W praktyce bywa też tak, że po rezygnacji, wycieczki są sprzedawane w ramach tzw. „last minute” przez organizatora.
– Może być to dodatkowym argumentem, że organizator uzyskał dochód z tytułu alternatywnego wykorzystania danych usług turystycznych i nie poniósł kosztów, które wcześniej potrącił podróżnemu odstępującemu od umowy. W takim wypadku biuro podróży powinno zwrócić klientowi, który zrezygnował wszystkie koszty uiszczone na poczet imprezy – twierdzi Dariusz Staniszewski.
– Można szukać osoby na swoje miejsce – zawarta umowa reguluje terminy w jakich należy zgłaszać zmianę danych, ale ze względu na nadzwyczajną sytuację, organizatorzy zapewne są w tym zakresie bardziej elastyczni. Ze zmianą podróżnych mogą się wiązać dodatkowe koszty, ale zazwyczaj mniejsze niż te związane z rezygnacją z udziału w imprezie – mówi z kolei Marta Kruk, radca prawny z kancelarii VenaGroup.
Wskazuje, że inną możliwością jest poproszenie organizatora o modyfikację umowy np. przez zmianę terminu.
– Organizator nie ma jednak prawnego obowiązku tego uwzględnić, chyba że wynika to z treści samej umowy – tłumaczy prawniczka. Trzeba koniecznie zajrzeć do warunków anulowania, rezygnacji, odstąpienia, zmiany umowy opisywanych w dokumentach przesłanych przez organizatora turystyki lub agenta. W zależności od konkretnych organizatorów i treści umów może to być uregulowane na różne sposoby – podsumowuje.
– Większość biur podróży, przynajmniej nale … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS