A A+ A++

Kupujesz bilet lotniczy innej osobie za pomocą swojego konta na stronie internetowej przewoźnika, wpisujesz poprawnie dane pasażera, po zakończeniu przychodzi potwierdzenie, na którym widnieje Twoje imię i nazwisko.  Czy wiesz, co zrobić w takiej sytuacji?

W ostatnim kwartale do Europejskiego Centrum Konsumenckiego wpłynęło kilkanaście zgłoszeń dotyczących automatycznie zmienionych danych podróżującego.

System pobiera błędne dane z:

  • wcześniej zapamiętanej karty kredytowej

  • kont na innych portalach

  • lub automatycznie wybiera właściciela konta, w czasie rezerwacji należy odznaczyć pole „ja podróżuję”

Jak zapobiec automatycznemu uzupełnianiu?

  • Nie wiąż kont (unikaj logowania się za pomocą innego portalu społecznościowego lub serwisu pocztowego)

  • Nie podawaj hasła do swojego e-maila (zdarza się, ze serwisy internetowe o nie proszą)

  • Po wprowadzeniu danych karty, upewnij się, czy nie zmieniono danych pasażera

  • Nie gódź się na podpowiedzi systemu (np. po wpisaniu pierwszej litery, system sugeruje imię, po jego wyborze uzupełnia pozostałe pola samodzielnie)

  • Usuwaj pliki cookie w przeglądarce internetowej  

  • Zweryfikuj dane rezerwacji od razu po otrzymaniu e-mailowego potwierdzenia

Błędy w zmianie danych pasażera są trudne do udowodnienia, dlatego należy zachować ostrożność w procesie rezerwacji.

Co zrobić, gdy zauważysz błąd?

Niektóre linie lotnicze umożliwiają bezpłatną zmianę imienia i nazwiska zaraz po wykonaniu rezerwacji. Jeżeli przewoźnik nie oferuje takiej możliwości, a doszło do automatycznej zamiany danych, w pierwszej kolejności zgłoś pisemną skargę.  Warto do niej dołączyć np. samodzielnie nagrany filmik pokazujący, jak zmieniają się rekordy w okienkach. Z punktu postępowań polubownych, im więcej dowodów przemawiających za wykazaniem błędu strony internetowej, a nie osoby dokonującej rezerwacji, tym lepiej. Co więcej, warto zadbać o dowody w tym samym dniu, w którym wystąpił problem.

Zestawienie formularzy reklamacyjnych większości europejskich przewoźników, znajdziesz tutaj. Jeżeli reklamacja zostanie odrzucona, a linia lotnicza zarejestrowana jest w innym kraju UE, zgłoś skargę do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

Źródło: Europejskie Centrum Konsumenckie

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSuwałki. Miasto chce kupić nowe autobusy i rowery – Podlaskie24
Następny artykuł10 ciekawostek o świecie, które wydają się całkowicie zmyślone… a nawet nie są!