A A+ A++

Tak wynika z badania „Scenariusze MŚP na niepłacenie przez kontrahentów” przeprowadzonego przez TGM Research na zlecenie firmy windykacyjnej Kaczmarski Inkasso.  

13 proc.  ankietowanych przedsiębiorstw przyznaje, że często doświadcza sytuacji, gdy klienta nie płaci na czas, 37 proc. – czasami. Co trzecia firma odczuwa duży wpływ braku pieniędzy od klientów na
codzienne funkcjonowanie. Najmocniej uderza to w podmioty z branży transportowej,
z których 69 proc. deklaruje, że nie dostaje należności na czas.

Im mniejsza firma, tym bardziej bolesne są skutki opóźnień. O ile w średnich firmach przeterminowane
płatności stanowią ponad 20 proc. wartości wszystkich wystawianych faktur, to w małych
firmach wskaźnik ten wynosi już 44 proc.  

Badanych
przedsiębiorców ankieterzy zapytali o plan B na wypadek, gdy klient nie reguluje należności w terminie. Okazuje się, że 45 proc. nie ma takiego planu.

Część przedsiębiorców, którzy taki plan mają,  jeszcze przed upływem terminu widniejącego na fakturze przypomina klientom o konieczności uregulowania należności. 53 proc. firm robi to e-mailem, 52 proc. dzwoni do kontrahenta, a 41 proc. wysyła przypomnienie SMS-em. Ale stosują także inne metody. Co 5. umieszcza na fakturze ostrzeżenie o naliczeniu karnych odsetek w przypadku braku zapłaty, a 19 proc. ostrzega przed p … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAlonso wytknął dwa błędy FIA po kwalifikacjach
Następny artykułMinistrowie Dudy o “mało co się nie pobili”. Kulisy Pałacu