Tak wynika z badania „Scenariusze MŚP na niepłacenie przez kontrahentów” przeprowadzonego przez TGM Research na zlecenie firmy windykacyjnej Kaczmarski Inkasso.
13 proc. ankietowanych przedsiębiorstw przyznaje, że często doświadcza sytuacji, gdy klienta nie płaci na czas, 37 proc. – czasami. Co trzecia firma odczuwa duży wpływ braku pieniędzy od klientów na
codzienne funkcjonowanie. Najmocniej uderza to w podmioty z branży transportowej,
z których 69 proc. deklaruje, że nie dostaje należności na czas.
Im mniejsza firma, tym bardziej bolesne są skutki opóźnień. O ile w średnich firmach przeterminowane
płatności stanowią ponad 20 proc. wartości wszystkich wystawianych faktur, to w małych
firmach wskaźnik ten wynosi już 44 proc.
Badanych
przedsiębiorców ankieterzy zapytali o plan B na wypadek, gdy klient nie reguluje należności w terminie. Okazuje się, że 45 proc. nie ma takiego planu.
Część przedsiębiorców, którzy taki plan mają, jeszcze przed upływem terminu widniejącego na fakturze przypomina klientom o konieczności uregulowania należności. 53 proc. firm robi to e-mailem, 52 proc. dzwoni do kontrahenta, a 41 proc. wysyła przypomnienie SMS-em. Ale stosują także inne metody. Co 5. umieszcza na fakturze ostrzeżenie o naliczeniu karnych odsetek w przypadku braku zapłaty, a 19 proc. ostrzega przed p … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS