A A+ A++

Niezależnie od sytuacji rynkowej i rozwoju sklepów internetowych, wciąż rośnie popyt na pracowników w placówkach handlu stacjonarnego. Miły i sprawny sprzedawca znacznie zwiększa skuteczność danego sklepu i wpływa na jego dochody. To właśnie od pracowników mających kontakt z klientem zależy w dużej mierze opinia o sklepie.

Doświadczony sprzedawca potrafi poradzić sobie z uciążliwym i marudnym klientem w kulturalny, a zarazem skuteczny sposób. Przyda mu się do tego pewna znajomość psychologii, umiejętność negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Problemów nie da się do końca uniknąć, ale to od sposobu ich rozwiązywania będzie zależało, czy kupujący wrócą do danego sklepu po kolejne zakupy. Niemniej jednak, spore opanowanie i mocne nerwy okażą się niekiedy niezbędne podczas kontaktu z klientami.

Osoba na stanowisku sprzedawcy powinna się charakteryzować wysoką kulturą osobistą, znajomością zasad etykiety i schludnym wyglądem. Ważne jest nie tylko to, co się mówi, ale również i jak. Podstawowe zwroty, takie jak proszę, dziękuję i do widzenia to podstawa kontaktu z ludźmi, ale sprzedawcy przyda się również empatia i umiejętność wczucia w sytuację kupującego. Niekiedy drobna pomoc, uśmiech lub ciepłe słowo sprawią, że dany klient chętnie skorzysta ponownie z usług danego sklepu. Warto także zwrócić uwagę na ton głosu, który powinien być miły lub neutralny. Kupujący błyskawicznie zauważą irytację lub znudzenie pracownika i zniechęcą się do danej placówki.

W sklepach sprzedających specjalistyczny towar zatrudnia się pracowników, którzy znają się na danym asortymencie. Dużym atutem okaże się więc praca na zbliżonym stanowisku, lub znajomość produktu związana z uprawianiem hobby. Niektóre placówki organizują regularne szkolenia dla handlowców, ale jeśli chce się zwiększyć swoje szanse na otrzymanie pracy, warto aplikować na oferty pracy w znanej i lubianej przez siebie branży.

Niektórzy nie lubią pracować z klientami i zatrudnienie w handlu traktują wyłącznie tymczasowo, ale wiele osób nie wyobraża sobie życia bez codziennego kontaktu z ludźmi. Osoby o wysokiej kulturze osobistej, miłym zachowaniu, znajomości sprzedawanych produktów i umiejętności rozwiązywania konfliktów znakomicie sprawdzą się na stanowisku sprzedawcy. Obsługa klienta w luksusowej branży, to szansa na ciekawą i nieźle płatną pracę dla osób, które potrafią miło i skutecznie sprzedawać, chętnie uczą się nowych umiejętności i lubią pracować z ludźmi.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMinisterstwo Zdrowia: 8 nowych przypadków zakażenia koronawirusem
Następny artykułICEYE proponuje radarowe „wideo” z satelity