Na Netflixie będzie można zobaczyć jeden z największych hitów polskich kin w ostatnim czasie, tym razem w wersji rozszerzonej. Kilka ciekawych produkcji trafia na strony Disney+, Amazon Prime, jak również Canal+, a z kolei Apple TV+ będzie reklamowało swój nowy serial. W kinach pojawi się za to nowy film jednego z największych reżyserów w historii, jak również ostatnia odsłona przygód Venoma.
W tym tygodniu przyglądamy się ofercie Netflixa, MAX, Disney+, Amazon Prime, Apple TV+, Canal+ i kin.
Netflix
Tydzień bez polskiej premiery na Netflixie to tydzień stracony, ale tym razem trafia tu produkcja, która miała już premierę kinową i ostatecznie okazała się dużym hitem w rodzimym box office. Mowa oczywiście o rozszerzonej wersji “Akademii Pana Kleksa” Macieja Kawulskiego. Nowej wersji starej historii, dobrze znanej zarówno z książek Jana Brzechwy, jak i serii wcześniejszych produkcji w reżyserii Krzysztofa Gradowskiego. W najnowszym obrazie w główną rolę nie wcielił się co prawda Piotr Fronczewski, a Tomasz Kot, ale znakomity polski aktor i tak pojawia się w nim jako Doktor Paj-Chi-Wo. Choć najnowsza odsłona serii spotkała się z głosami krytyki, koniec końców i tak przełożyła się na spory sukces kasowy, jak również kontynuację, w której w Golarza Filipa ma się wcielić Janusz Chabior.
Pozostając w kluczu filmów familijnych, swoich amatorów może znaleźć także francuski film fantasy “Wilkołaki”, w którym w jedną z ról wcielił się znany i lubiany Jean Reno. Głównymi bohaterami widowiska są członkowie rodziny, którzy w wyniku niespodziewanych zdarzeń trafiają w czasy średniowieczne, gdzie muszą polować na tytułowe stwory, by wrócić do swoich czasów. Film stanowi próbę ekranizacji znanej francuskiej gry karcianej, a jego reżyserem jest Francois Uzan, wcześniej pracujący choćby nad “Lupinem”.
W ofercie pojawi się również nowy australijski western, którego fabuła mocno przypomina święcące triumfy na całym świecie seriale. W “Terytorium” bowiem kluczowa okazuje się wielka farma bydła, która pozostaje bez dziedzica, co oczywiście uruchamia znany od wieków proces walki o schedę po jej dotychczasowym właścicielu, w którą uwikłani są przedstawiciele różnych pokoleń. W rolach głównych zobaczymy tu Annę Torv, Michaela Dormana i Roberta Taylora.
Nowością jest również hiszpański serial “Ostatnia noc w Tremor”, w którym rażony piorunem pianista zaczyna mieć niepokojące wizje dotyczące jego przyszłości. Na odważnych czeka bollywoodzki dramat kryminalny “Siostrzana rozgrywka”, a z kolei miłośników klasyki powinno ucieszyć dodanie do oferty Netflixa filmu Sofii Coppoli “Przekleństwa niewinności”. Wśród cotygodniowych propozycji dokumentalnych tym razem seria kryminalna “Z tej strony Zodiak”, interesujący skandynawski film “Wyjątkowe życie Ibelina”, a także sportowe “Simone Biles: Powrót” i “Wielki powrót: Boston Red Sox w sezonie 2004”.
MAX
Na stronie Warnera pojawią się w tym tygodniu pierwsze odcinki nowych sezonów dwóch produkcji serialowych. Pierwszą jest czwarty sezon superbohaterskiego “Superman i Lois”, w którym postacie z kart komiksów DC odtwarzają Tyle Hoechlin i Elizabeth Tulloch. Od dziś można tu również oglądać szósty sezon “Co robimy w ukryciu”, produkcji za którą stoi m.in. Taika Waititi, będącej jednym z najpopularniejszych tytułów z podgatunku komediowego horroru, opowiadającego o wampirach.
Disney+
“Makabreska” to nowa produkcja speca od serialowego straszenia, Ryana Murphy. Fabuła tej serii koncentruje się wokół członków małej społeczności, którą wstrząsa seria brutalnych zabójstw. Zajmująca się nią detektyw Lois Tryon to kolejna z długiej listy postać mająca wiele problemów na głowie, jednocześnie czująca, że w jakiś dziwny sposób sprawa jest z nią powiązana. Do oferty Disney+ trafi również inny serial Murphy’ego “Doktor Odyssey”, w którym zagrali m.in. Joshua Jackson i Don Johnson.
Amazon Prime
Na stronie pojawią się trzy nowe produkcje. “Yakuza: Like a Dragon” to pozycja przeznaczona głównie dla fanów gry SEGA, stanowiąca ekranizację popularnej serii gier, zapoczątkowanej w 2005 roku. Scenariusz przeplata wydarzenia z 1995 i 2005 roku i oczywiście krąży wokół działalności japońskiej organizacji przestępczej. “Canary Black” to kiepsko oceniany brytyjski thriller z Kate Beckinsale w roli głównej, w którym jedną ze swych ostatnich ról zagrał, zmarły niedawno, Ray Stevenson. Z kolei “(Nie)poradnik turystyczny” to polska produkcja przeznaczona głównie dla licznych fanów Blanki Lipińskiej.
Apple TV+
Serwis reklamuje swój nowy serial “Before”, w którym głównego bohatera zagrał Billy Crystal. Wcielił się on w znanego psychologa dziecięcego, który po stracie syna spotyka mającego poważne problemy małego chłopca, od początku zdającego się mieć jakiś związek ze śmiercią jego dziecka. Produkcja liczy sobie dziesięć odcinków.
Canal+
Na stronie pojawi się jeden z najciekawszych filmów tego roku, czyli “Longlegs”, znany u nas również pod tytułem “Kod Zła”. Nietypowe, oryginalne podejście do historii o seryjnych mordercach, w którym odbija się zarówno klasyka gatunku, jak i wcześniejsze, niezwykle sugestywne i klimatyczne filmy Osgooda Perkinsa. Zobaczyć można tu będzie także “Beetlejuice, Beetlejuice”, czyli wyczekiwany sequel do klasycznego “Soku z żuka”, jak również nieudane “Borderlands”.
Kina
Rzadko kiedy zdarza się, by premierą tygodnia był obraz, po którym większość widzów spodziewa się wszystko co najgorsze. Zła sława najnowszego obrazu Francisa Forda Coppoli “Megalopolis” to z jednej strony echa doniesień krytyków z pokazów filmu w Cannes, a z drugiej strony pamięć o wcześniejszych, jeśli nawet nie kompletnie nieudanych, to jednak z pewnością mocno enigmatycznych produkcji twórcy “Ojca Chrzestnego” i “Czasu Apokalipsy”, czyli tytułów pokroju “Młodości stulatka”. Zarówno obsada, jak i streszczenie fabularne, zapowiadające futurystyczną dystopię, sprawiają jednak, że ciężko obok tego tytułu przejść obojętnie.
Nieco w cieniu najnowszego widowiska Coppoli pozostaje tytuł, który jest w zasadzie kinowym pewniakiem, czyli “Venom 3: Ostatni taniec”. Wcześniejsze widowiska Sony, lekko powiązane z MCU, wpadły do bardzo specyficznej grupy obrazów mocno ganionych przez krytyków, chętnie jednak oglądanych przez widzów. Część z nich tuż po seansie żałowała zresztą wyboru akurat tego tytułu. Najnowsza odsłona w reżyserii Kelly Marcel to prawdopodobnie ostatnia część zmagań Eddiego Brocka (Tom Hardy) zarówno z kolejnymi wrogami, jak i obecnym w jego organizmie symbiontem.
Do sprawdzonej formuły powraca również Jacek Bromski, który po piętnastu latach od premiery ostatniego filmu z serii, częstuje widza obrazem “U Pana Boga w Królowym Moście”. Trudno powiedzieć czy na placu boju ostali się jeszcze ci, których od biedy można by nazwać fanami cyklu. Sam pamiętam tylko jego pierwszą część, będącą rzeczywiście lekkim powiewem świeżości, głównie z uwagi na świetne teksty, granego przez Krzysztofa Dziermę, księdza Antoniego. Trudno więc przewidzieć czy tegoroczna propozycja spotka się z entuzjazmem widowni.
Do polskich kin trafia również brytyjski horror “Demon”, wyreżyserowany przez Stevena Boyle’a. Mamy w nim do czynienia z kolejną straszliwą historią rodzinną, która powoli wychodzi na światło dzienne, gdy duch zmarłego ojca wstępuje w najmłodszego z trójki braci. Typ produkcji, w której trailery oszukują najbardziej, o czym zdają się świadczyć niskie oceny tego tytułu na serwisach filmowych.
Dużo ciekawszą propozycją jest nagrodzony Złotym Niedźwiedziem w Berlinie film dokumentalny “Dahomej”, którego rzeczywistymi bohaterami są dzieła sztuki, zrabowane przez Francuzów, które po długich dekadach pobytu w muzeach francuskich powracają do ojczyzny, dzisiejszego Beninu. Powrót ów wywołuje ożywioną dyskusję lokalnej ludności na temat ich dzisiejszego znaczenia i dziedzictwa kolonializmu, która jest istotnie najmocniejszym punktem tej produkcji.
Zainteresować może również film “Ojciec roku” mogący się pochwalić dobrą obsadą. W głównego bohatera, zajętego pracą przedstawiciela handlowego, nie mającego czasu na opiekę nad swymi dziewięcioletnimi bliźniakami, wciela się Michael Keaton, grający obok Andie McDowell, Mili Kunis i Carmen Ejogo. Fabuła sugeruje jednak dość standardowy dramat obyczajowy.
A dalej seria obrazów mówiących już zdecydowanie mniej nawet największym kinomanom lub wyglądających okrutnie słabo. Do drugiej kategorii należy z pewnością “Quo Vadis”, wręcz paskudnie prezentująca się animacja, której fabuła została oparta na powieści Henryka Sienkiewicza. W kinach studyjnych będzie można się natknąć na hiszpańskie “Wspomnienia płonącego ciała”, a także francuskie “Daj mi szansę”. Do najmłodszych kieruje się z kolei animacje “Emma odważna” i “Ulli i ekipa straszaków”.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS