Obecnie największą popularnością w Polsce cieszy się crowdfunding donacyjny. Jak będzie, gdy w życie wejdą nowe regulacje unijne i krajowe?
Crowdfunding w Polsce to w dalszym ciągu nowa, ale prężnie rozwijająca się branża. Ostatni rok, według raportu Zrzutka.pl, pomimo pandemii, przyniósł rodzimym platformom crowdfundingowym wzrost w wysokości ok. 57 proc z ok. 700 mln zł pozyskanych środków w 2019 r. do niespełna 1,1 mld. Z kolei obecny rok, według szacunków, ma przynieść niemal dwukrotność ubiegłorocznego wyniku. Wszystko to sprawia, że na branżę finansowania społecznościowego spogląda się z rosnącą uwagą.
Ze struktury środków uzyskiwanych w drodze finansowania społecznościowego, można wskazać, iż największą popularnością w Polsce cieszy się bez wątpienia crowdfunding donacyjny. Polega on na tym, że przekazanie środków nie jest związane ze świadczeniem wzajemnym odbiorcy środków. Równocześnie coraz większe sukcesy, a co za tym idzie znaczenie, zyskuje jego odmiana inwestycyjna, zakładająca nabywanie przez jego uczestników udziałów lub akcji bezpośrednio w podmiocie realizującym określony…
Artykuł dostępny tylko dla e-prenumeratorów “Rzeczpospolitej”
Oferta promocyjna: dostęp do treści rp.pl – pakiet plus już od 39,90 zł za miesiąc
Sko … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS