A A+ A++

Jak dowiadujemy się w magistracie, całkowity koszt budowy 4,12 km odcinka drogi od węzła Wodzisławskiego na DK78 do ronda na ul. Sportowej to 200 mln zł. Ewentualne dofinansowanie pokryłoby połowę tej kwoty.

Dalszy fragment otwartej w kwietniu 2020 roku Drogi Regionalnej, stanowi końcowy element docelowego układu drogowego, jakim jest nowa DW 935 od autostrady A1 do granic Rybnika z Rydułtowami.

Zobacz także

– Zadanie obejmuje budowę jednego bezkolizyjnego węzła na skrzyżowaniu z ul. Grota-Roweckiego oraz jedno skrzyżowanie typu rondo na skrzyżowaniu z ul. Sportową, a także budowę 4 obiektów mostowych, umożliwiających trasie przekraczanie innych dróg oraz obsługę węzła. Wykonane zostaną również inne prace, związane z budową nowego śladu drogi, takie jak oświetlenie, odwodnienie, przebudowa i budowa sieci uzbrojenia terenu. Ponadto, w ramach inwestycji zostaną wykonane elementy ograniczające negatywny wpływ inwestycji na środowisko np. ekrany akustyczne, nasadzenia zieleni kompensacje przyrodnicze, przejścia dla zwierząt, odpowiednie zabezpieczenie drogi przed zwierzętami – wymienia Agnieszka Skupień, rzecznik rybnickiego magistratu.

Planowana realizacja tej inwestycji to lata 2022-2024.

Rozstrzygnięcie konkursu, w którym Rybnik ubiega się o dofinansowanie powinno nastąpić za 3-4 miesiące.

Przypomnijmy, że umowa na budowę drogi „Racibórz – Pszczyna” na odcinku przebiegającym przez Rybnik podpisana została 25 kwietnia 2017 roku. „Budowa Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna (etap I do IV) w Rybniku i Żorach oraz budowa Drogi Śródmiejskiej na odcinku od ul. Obwiednia Południowa w Rybniku do Węzła Śródmiejskiego”, bo tak brzmi pełna nazwa inwestycji, zakończyła się z końcem 2019 roku. Drogę oddano do użytku 10 kwietnia 2020 roku.

Projektowanie, liczne konsultacje, zabieganie o dofinansowanie, wreszcie sama budowa – ten wieloletni proces inwestycyjny zaowocował wreszcie finałem, w postaci przeszło 10-kilometrowej, obwodnicy Rybnika. Obwodnicy, którą sprawnie przemieścimy się na przeciwległy kraniec miasta – od drogi krajowej 78, aż po autostradę A1.

Łączna wartość projektu to przeszło 475 mln zł, ale blisko 290 mln zł z tej kwoty to najwyższe w historii miasta dofinansowanie z funduszy europejskich.

Obserwuj nasz serwis na:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBanaś: NIK kieruje zawiadomienia w sprawie Morawieckiego, Dworczyka, Sasina i Kamińskiego
Następny artykułZmiany w gorzowskim szpitalu, chemioterapia i OIOM już w nowym miejscu