Victoria Iwanowska, właścicielka biura Victoria Travel, prezes Agencji Vi i platformy edukacyjnej zDziecmi.pl
10 tys. zł
Jestem praktykiem biznesowym, dlatego postanowiłam nie tylko odpowiedzieć, w co bym zainwestowała, lecz rzeczywiście to zrobić. Podobnie jak u wielu Polaków, pojawiają mi się myśli o otwarciu własnej restauracji. Jako nastolatka, aby zarobić na wakacje, pracowałam jako kelnerka. Miałam wtedy możliwość obserwować z bliska szereg zagrożeń związanych z tą branżą. Każdy z nas zna wiele restauracji, które zbankrutowały. Aby odnieść sukces, oprócz dobrego pomysłu trzeba mieć bardzo szeroką wiedzę, sporą gotówkę na inwestycje, czas rozruchu i sytuacje nieprzewidziane oraz nieco szczęścia. Dlatego, aby spełnić swoje marzenie i jednocześnie nie ryzykować zbyt wielkiej kwoty, zamierzam zainwestować 10 tys. zł na stworzenie przenośnej restauracji.
Namawiam moją rodzinę do wzięcia udziału w jednym z Targów Śniadaniowych w czasie wakacji. Nasz 12-letni syn będzie miał możliwość „pobawienia się” w biznes. Jestem pewna, że świetnie sobie poradzi z przygotowaniem menu i sporządzeniem kalkulacji. Sądzę, że będziemy się świetnie bawić, a może zarobimy przy okazji na wakacje? Będzie to także sprawdzian, czy rzeczywiście mój pomysł jest tak dobry, jak mi się wydaje. Zobaczymy, czy klienci będą chcieli kupować nasze wyroby, a także, czy po zjedzeniu będą zachwyceni smakiem. Jeżeli okaże się, że mój pomysł się sprawdzi, być może w przyszłości otworzę sieć takich restauracji. Mam nadzieję, że zainspirowałam kilku czytelników „Forbesa” i spotkamy się na Targu Śniadaniowym, jako właściciele „restauracji na próbę”.
Nie mogę się powstrzymać przed zgłoszeniem drugiego pomysłu na inwestycję 10 tys. zł, który także zamierzam wdrożyć. Zamierzam zainwestować w warsztaty dla naszych pracowników, podobne do tych, które organizujemy dla naszych klientów. Widzimy, że zadbanie o poprawę komunikacji i wydajności pracowników w nowej rzeczywistości oraz ich poczucie bezpieczeństwa i kondycję psychiczną jest dzisiaj kluczowe. Myślę, że to jedna z najważniejszych dzisiaj inwestycji, która pomaga nie tylko naszym pracownikom, ale także ma pozytywny wpływ na ich rodziny.
50 tys. zł
Wierzę, że czas kryzysu to czas odważnych decyzji w nowe pomysły biznesowe, dlatego zachęcam czytelników, aby potraktowali ten czas jako szansę. Podczas odpowiedzi na to pytanie podjęłam decyzję, że zainwestuję 50 tys. zł w organizację eventów kapsułowych. W momencie ogłoszenia pandemii w 48 godzin wdrożyliśmy nowe usługi. Najpierw były to animacje i zdalne nauczanie dla dzieci, potem projekty dużych eventów on-line z okazji Dnia Dziecka. Aktualnie realizujemy warsztaty i eventy firmowe (po odmrożeniu można organizować eventy do 150 osób). Jednak część organizacji ma swoje własne zasady i potrzebują organizacji dużych, wirtualnych eventów oraz pomysłów na spotkania bez łamania przepisów. Dlatego zainwestuję tę kwotę w odważne, nowatorskie rozwiązanie, aby ludzie mogli się w bezpiecznej formie spotykać podczas eventów kapsułowych bez bezpośredniego kontaktu.
100 tys. zł
To jest kwota, którą warto zainwestować w rozwiązania oparte o nowoczesne technologie. Na rynku jest wiele obiecujących startupów, jednak wygrają tylko nieliczni. Dlatego fundusze inwestycyjne decydują się wspierać różnorodne pomysły z potencjałem na skalowanie mając świadomość, że nie wszystkie wypalą. Sama zainwestowałam w jeden nie do końca nietrafiony pomysł i straciłam pieniądze, jednak myślę o inwestycji w kolejny. Mimo prowadzenia działalności od 18 lat, my także staliśmy się właśnie startupem, tworząc portal z produktami edukacyjnymi dla firm oraz osób indywidualnych.
Dla mnie osobiście inwestowanie w konkretne pomysły biznesowe jest ciekawsze, niż np. trzymanie pieniędzy na lokacie lub inwestowanie w fundusze venture capital. Przed inwestycją w startup trzeba sobie szczerze odpowiedzieć na pytanie, czy licząc na duże zyski jest się także gotowym na ewentualną stratę zainwestowanej kwoty. Z pewnością warto przyglądać się rynkowi startupów i przed podjęciem decyzji o pierwszych inwestycjach, porozmawiać z osobami, które już na tym rynku zyskały, ale także straciły.
Czytaj także: #RazemPrzetrwamy Victoria Iwanowska: pandemia to czas, w którym szef musi zdjąć z głowy koronę
Victoria Iwanowska jest właścicielką biura Victoria Travel, prezes Agencji Vi i platformy edukacyjnej zDziecmi.pl. Biurem podróży i agencją zarządza od 2002 roku, platformę Zdziecmi.pl oferującą firmom i prywatnym osobom pakiety zajęć on-line dla dzieci pozbawionych możliwości chodzenia do przedszkola i szkoły w czasie pandemii założyła w marcu tego roku. Od trzech lat jest mentorką w programie Early Warning Europe. Prywatnie pasjonatka sportu i podróży, jest licencjonowanym nurkiem.
Aleksandra Wierzbowska, kieruje Grupą TUF
10 tys.
Sytuacja pandemii jeszcze dobitniej pokazała wartość zespołu. Na ten czas większość pracodawców skierowała swoich pracowników na home office. Nie inaczej było w firmach z grupy TUF. Z dnia na dzień, niemal 100 osób z rodzinnej firmy, z bardzo zgranym zespołem, stanęło przed wyzwaniem pracy zdalnej. W moim odczuciu bycie liderem polega właśnie na tym, żeby nie tylko wskazywać kierunek innym, ale też umieć dostrzec ich wartość. Jeśli pracownicy będą czuli się potrzebni i docenieni, to ich nastawienie do pracy i chęć do działania nie spadnie, a wręcz może wzmocnić relację i poczucie odpowiedzialności nie tylko za siebie, ale i za cały zespół. Dlatego chciałabym zainwestować 10 tys. zł w działania, które pozwolą zintegrować zespół po powrocie z home office, a także zadbać o zdrowie i dobre samopoczucie pracowników po czasie izolacji społecznej. Szczególnie postawiłabym na wspólny dzień w połączeniu z aktywnością fizyczną, oczywiście z zachowaniem wszystkich wytycznych sanitarnych
50 tys.
50 tys. zł zainwestowałabym w spółki, które dostarczają przedsiębiorcom narzędzi pozwalających na rozwój i przeniesienie do świata online. Sami, w ramach Grupy TUF, rozwijamy takie narzędzia jak Marketing Master, ChatBoost i inne, których launch planujemy w najbliższych miesiącach. Widzimy jak te narzędzia były w stanie pomóc przedsiębiorcom w sytuacji pandemii. W Polsce mamy wiele utalentowanych, kreatywnych zespołów programistów, którzy tworzą innowacyjne rozwiązania, nowatorskie na skalę światową. Lockdown zmusił nas w dużej mierze do natychmiastowego przeniesienia działalności jak i administracji do on-line. Progres, który zrobiliśmy przez ostatnie trzy miesiące pod tym względem jest większy niż przez ostatnią dekadę. Nadal jednak są firmy i sektory, które wymagają wsparcia technologicznego. Co więcej, zapotrzebowanie na proste rozwiązania mogące przenieść przedsiębiorców ze świata analogowego rośnie.
100 tys.
W dzisiejszych czasach chcemy żyć na 100 proc., łączyć pracę zawodową z poznawaniem świata i realizowaniem swoich pozazawodowych pasji. Zwłaszcza teraz, gdy wszyscy są zmęczeni tygodniami izolacji społecznej, marzymy o pracy z plaży i odległych zakątków świata. 100 tys. zł zainwestowałabym w niewielkie boxy do pracy zdalnej, z internetem i podstawowym zapleczem biurowym. Boxy zlokalizowane byłyby np. na plażach, przy nadmorskich bazach do sportów wodnych i innych miejscach wypoczynku. Ja sama, jako pasjonatka podróży i sportów wodnych takich jak kitesurfing, z chęcią korzystałabym z nadmorskich „baz”. Takie bazy, dawałyby możliwość pracy zdalnej, a jednocześnie korzystania z uroków miejsca, w którym się przebywa. Chociaż aktualnie możliwość podróży jest ograniczona, gdy znów się pojawi, wierzę że wiele osób z chęcią skorzystałoby z takiego rozwiązania. Szczególnie teraz – gdy wiele osób się przekonało, że z powodzeniem może wykonywać swoją pracę online, z każdego miejsca na ziemi – z domu, ogrodu działkowego czy… złocistej plaży.
Aleksandra Wierzbowska kieruje Grupą TUF, polską grupą kapitałową, w skład której wchodzi m.in. Alpha Bio Polska (w tej spółce jest prezesem), TUF Consulting Polska, TUF Real Estate Polska, Marketing Master oraz TUF Fitness – franczyzobiorca Orangetheory Fitness. Z Grupą TUF jest związana od 10 lat, zdobywając doświadczenie przy wsparciu działań spółek wchodzących w jej skład – od działów handlowych i obsługi klienta, po księgowość i strategiczne zarządzanie. Od 2017 roku jako Prezes Alpha Bio Polska, firmy będącej wyłącznym dystrybutorem światowej klasy produktów implantologicznych Alpha Bio Tec w kraju, odpowiada za dalszy rozwój biznesowy marki. Od stycznia 2019 roku jest także odpowiedzialna za rozwój wszystkich spółek wchodzących w skład Grupy TUF. Pasjonatka kitesurfingu, snowboardu, a od niedawna – motocrossu.
Anna Jakubowski, dyrektor generalna Avon Cosmetics Polska
10 tys. zł
Idąc tropem przedsiębiorczych dziewczyn, tę kwotę przeznaczyłabym na specjalną nagrodę dla kobiety, która w wyjątkowy sposób łączy prowadzenie swojego biznesu z codziennymi wyzwaniami (opieką nad dziećmi, remontem mieszkania czy wsparciem chorego sąsiada). Wiele pań ogrom tych z pozoru prozaicznych obowiązków czasami zwyczajnie przygniata. Są jednak wśród nas kobiety dynamity, które mimo wszelkich trudności, nadal mają siłę na prowadzenie swoich działalności i robią to naprawdę świetnie. Są przykładem i katalizatorem do starań dla ich koleżanek i bliskich, a ja sądzę, że powinien usłyszeć o nich świat. Zdecydowanie zasługują na wyróżnienie i dobrze zainwestowałyby tę nagrodę.
50 tys. zł
Kolejna rzecz, koło której nigdy nie przechodzę obojętnie, to zdrowie kobiet. Polki są znane z troski o rodzinę i najbliższych oraz z tego, że swoje potrzeby stawiają najczęściej na końcu listy zadań. 50 tys. zł przekazałabym na dofinansowanie badań profilaktycznych – USG piersi. Statystyki pokazują, że na tej płaszczyźnie jest wciąż dużo do zrobienia. Nadal wiele z nas zaniedbuje swój stan fizyczny, a przecież w zdrowym ciele zdrowy duch! Szczyty można zdobywać tylko w dobrej kondycji. Dlatego, uważam, że każda kobieta powinna co najmniej raz w roku znaleźć czas dla swojego zdrowia i zrobić USG piersi. Natomiast profilaktykę w ogóle wpisać w codzienną rutynę, w codzienną troskę o siebie – jak wizytę u fryzjera czy kosmetyczki.
100 tys. zł
Coraz więcej mówi się o tym, że to kobiety najbardziej odczuły skutki epidemii COVID-19. Niestety na wielu płaszczyznach. Jedną z nich jest rynek pracy. Statystyki pokazują, że większość zwolnionych w ostatnich tygodniach pracowników, to właśnie panie. Wynika to w dużym stopniu ze zmniejszonego popytu na ich usługi. Dlatego 100 tys. zł przeznaczyłabym na fundusz wspierający ich biznesy. Zależy mi by mogły jak najszybciej odzyskać stabilność ekonomiczną i odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Przedsiębiorcze kobiety od zawsze były bliskie mojemu sercu, podziwiam ich zaangażowanie i chęć sięgania po więcej.
Z przyjemnością obserwuję ich sukcesy, to zawsze napawa mnie dumą. Zarówno prywatnie jak i zawodowo. W Avon również dbamy o kobiecą przyszłość. Ruszyliśmy ze specjalną akcją „Wspieraj przedsiębiorcze dziewczyny”, w ramach której pomagamy m.in. efektywnie prowadzić i rozwijać biznes on-line.
Czytaj także: Anna Jakubowski: raz w tygodniu pracuję w terenie
Anna Jakubowski jest dyrektor generalną Avon Cosmetics Polska, ma ponad 25-letnie doświadczenie zawodowe w globalnych firmach w Europie, Ameryce Północnej i Afryce. Rozwijała biznes na rozmaitych stanowiskach w obszarze strategii, handlu, operacji oraz rozwoju, pracując dla takich firm jak Procter&Gamble, Coca-Cola Hellenic Bottling Company, The Coca-Cola Company i Marie Brizard Wine & Spirits. Jest członkiem polskiej rady nadzorczej Banku Millennium, chętnie angażuje się na rzecz społeczności lokalnych. Jako mentor aktywnie wspiera takie inicjatywy, jak Mentors 4 Starters, Zwolnieni z Teorii czy CFA Society Poland. Ma polskie korzenie, choć urodziła się i wychowała w Kanadzie. Absolwentka Wilfrid Laurier University w Ontario w Kanadzie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS