A A+ A++

Citroen C5 Aircross Concept, zaprezentowany na targach w Paryżu, to zapowiedź następcy oferowanego obecnie SUV-a francuskiej marki. Samochód wyróżnia się nową stylistyką i lepszą aerodynamiką. Choć marka jest oszczędna w kwestii napędu, sporo można wywnioskować na podstawie samej platformy, na której zostało zbudowane auto.

Citroen C5 Aircross Concept jest teraz dłuższy. Koniec z krągłościami

Citroen C5 Aircross Concept to zapowiedź następcy obecnie oferowanego C5 Aircross. Samochód jest zauważalnie dłuższy od SUV-a, który wciąż jest dostępny w ofercie francuskiego producenta. Model koncepcyjny mierzy 4,65 m, a obecny C5 Aircross ma równo 4,5 metra. Producent deklaruje, że wysokość auta utrzymano na poziomie 1,66 m. Samochód ma też szerszy rozstaw kół.

Koncepcyjny C5 Aircross zwraca na siebie uwagę wyglądem. Wprowadzono tutaj nową filozofię stylistyczną marki. Mamy więc nowe logo czy charakterystyczny kanciasty przód i tył (Citroen zwraca uwagę, że model “zrywa z miękkimi krągłościami”). Z przodu znajdziemy charakterystyczną trzy punktową sygnaturę świetlną. Czarny pas na pokrywie bagażnika został natomiast podniesiony, by auto sprawiało wrażenie bardziej szerokiego. Jeśli chodzi o światła z tyłu mamy dwa elementy odłączone od części lamp.

Citroen C5 Aicross Concpet z większym zasięgiem na prądzie

Citroen zwraca uwagę, że sylwetki SUV-ów nie sprzyjają aerodynamice. Z tego też powodu projektanci zastosowali “liczne sztuczki”, by zmniejszyć opory powietrza. I tak: obniżono i zagłębiono nieco środek maski, dach z tyłu jest pochylony, a klapa bagażnika – bardziej pionowa.

Efekt zabiegów projektantów jest taki, że w porównaniu z obecnym C5 Aircross model będziemy mógł przejechać o 30 km więcej w trybie elektrycznym w czasie jazdy na autostradzie (można zakładać, że Citroen porównał model z poprzednikiem wyposażonym w hybrydę plug-in, ponieważ obecny Citroen C5 Aircross nie jest dostępny z napędem czysto elektrycznym).

Jaki napęd będzie miał nowy Citroen C5 Aircross?

O napędzie Citroena C5 Aircross Concept wiadomo tylko tyle, że może być oferowany z napędem spalinowym, hybrydowym i elektrycznym. Informacji na temat możliwości przyszłej generacji modelu dostarcza jednak platforma, na której bazuje. Chodzi o STLA Medium – Citroen C5 Aircross będzie pierwszym modelem francuskiej marki, który zostanie na niej zbudowany. Nowa platforma została stworzona z myślą o autach segmentu C i D. Elektryczne modele, które zostaną na niej zbudowane, mają oferować od przeszło 500 do ponad 700 km zasięgu. Możliwe jest stosowanie napędów spalinowych, hybrydowych i elektrycznych.

Za magazynowanie energii w autach bazujących na STLA Medium będzie mógł odpowiadać akumulator o pojemności do 98 kWh. W chwili premiery platformy Stellantis deklarował, że budowane będą na niej SUV-y i crossovery z napędem na jedną oś lub na wszystkie koła, generujące moc od 218 do 388 KM. Jeśli chodzi o napęd spalinowy, śmiało można zakładać, że może to być doskonale znany z innych samochodów koncernu trzycyli … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPodwyżka emerytur w 2025 roku. Na jaki przelew mogą liczyć seniorzy? Podano konkretne kwoty
Następny artykułWYCHOWANEK ŁOK WYSTĄPIŁ NA SCENIE TEATRU POLSKIEGO