15.07.2020r. 08:38
Pojazd jest zasilany układem wodorowych ogniw paliwowych o mocy 190 kW z dwoma stosami ogniw paliwowych o mocy 95 kW każdy. Siedem zbiorników wodoru oferuje łączną pojemność około 32,09 kg. Zasięg na jednym tankowaniu wynosi około 400 km. Czas uzupełniania paliwa ciężarówki zajmuje w przybliżeniu od 8 do 20 minut.
Hyundai Motor pracuje obecnie nad dalekobieżnym ciągnikiem siodłowym zdolnym do przejechania 1 000 kilometrów na jednym tankowaniu. Nowy pojazd, wyposażony w ulepszony system ogniw paliwowych o wysokiej trwałości i mocy, trafi na globalne rynki, w tym Ameryki Północnej i Europy.
W 2019 r. Hyundai Motor Company wraz ze szwajcarską firmą H2 Energy powołało do życia Hyundai Hydrogen Mobility (HHM), projekt joint venture, za pośrednictwem którego samochody Xcient Fuel Cell będą wynajmowane operatorom ciężarówek komercyjnych na zasadzie opłaty za użytkowanie.
Ponadto, Szwajcaria jest krajem o jednym z najwyższych udziałów energii wodnej na świecie, dlatego może dostarczyć wystarczającą ilość “zielonej” energii do produkcji wodoru. Po rozpoczęciu projektu, Hyundai planuje jego rozszerzenie również na inne kraje europejskie.
Oprócz ciężarówek z ogniwami paliwowymi, Hyundai jest także producentem Nexo, wodorowego SUV-a drugiej generacji. Do 2025 r. koncern zamierza sprzedawać 670 000 pojazdów elektrycznych rocznie, w tym 110 000 FCEV.
W grudniu 2018 r. Hyundai Motor Group ogłosiła długoterminowy plan Fuel Cell Vision 2030, w ramach którego zamierza dostarczać 700 000 sztuk systemów ogniw paliwowych rocznie. Ogniwa będą wykorzystywane do zasilania samochodów, a także statków, pociągów, dronów i agregatów prądotwórczych.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS