A A+ A++

Wraz z długo wyczekiwaną przez wszystkich wiosną ruszamy z kampanią promocyjną przygotowaną specjalnie dla mieszkańców Krakowa. Projekt ma zachęcać wszystkich do ruchu i aktywności fizycznej. Chodź na pole! Odkryj, ile możliwości daje ci miasto, żeby aktywnie spędzać czas – to główne hasło akcji, która potrwa do września. Będziemy edukować, motywować oraz zachęcać do korzystania (gdy będzie to możliwe) z miejskiej infrastruktury sportowej.

Jan Graczyński

Kiedy obostrzenia przestaną obowiązywać, będziemy mogli korzystać z uroków niczym nieograniczonego przebywania na świeżym powietrzu. Rozruszamy kości zastane przez długi okres domowej izolacji. Rozpoczynająca się kampania miejska ma sprawić, że krakowianie będą w pełni zmotywowani do działania, otrzymają dużą dawkę wiedzy o tym, jak ćwiczyć zgodnie ze sztuką, i zostaną wyposażeni w przewodnik po miejskiej infrastrukturze sportowej.

Przygotuj się w domu

Wiele naszych kampanijnych planów uwarunkowanych jest oczywiście aktualną sytuacją epidemiczną, dlatego projekt rozpoczynamy od odpowiedniego przygotowania mentalnego i fizycznego organizmu, które można przeprowadzić w domu. W pierwszej turze kampanii, która potrwa od marca do maja, będziemy prezentować serię materiałów edukacyjnych poświęconych zdrowemu stylowi życia, odpowiedniej diecie, a także motywacji, o którą często jest najtrudniej. Cykl wskazówek prozdrowotnych oraz przykładowe zestawy ćwiczeń do wykonania w domowym zaciszu będą zamieszczane na stronie: www.krakow.pl. Pomogą one krakowianom, niezależnie od wieku, przygotować się do ruchu po długim okresie braku aktywności. Jednym słowem: wiosenna rozbiegówka to „trening na sucho”, aby zdrowo ruszyć w teren.

Marsz w plener!

Drugi etap kampanii rozpocznie się w czerwcu i potrwa do końca września. Zaprosimy krakowian do wyjścia z domu i aktywności na wolnym powietrzu. W planach mamy intensywne działania w parkach, wspólne treningi, wycieczki rowerowe oraz po prostu sportowe lato w mieście, nie tylko dla uczniów i młodzieży, ale również dla rodzin i seniorów. W ręce krakowian trafią interaktywne mapy, które pomogą wyszukać interesujące propozycje sportowe i rekreacyjne. To oczywiście tylko przykłady tego, co przygotowaliśmy. O szczegółowych planach i wszystkich atrakcjach będziemy informować na bieżąco.

Pamiętajmy, że w rekreacji i sporcie chodzi o to, aby najpierw zdobyć rzetelne informacje, a potem przejść do działania i czerpać z niego przyjemność, nie robiąc sobie krzywdy. Odpowiednie nastawienie oraz wiedza na temat korzyści płynących z uprawiania sportu i posiadania dobrej kondycji fizycznej pozwolą nam „z głową” wrócić do formy i równowagi.

Kampania rekreacyjna to kolejny duży miejski projekt, który pod jednym szyldem skupia działania wielu wydziałów Urzędu Miasta Krakowa oraz miejskich jednostek realizujących zadania z zakresu sportu i aktywnego wypoczynku. W projekt zaangażowane są wydziały: Sportu, Edukacji, Gospodarki Komunalnej, Polityki Społecznej i Zdrowia, Komunikacji Społecznej, oraz jednostki: Zarząd Zieleni Miejskiej, Zarząd Infrastruktury Sportowej i Zarząd Transportu Publicznego.


pokaż metkę


Autor:

Anna Wawruch


Osoba publikująca:

Margerita Krasnowolska


Podmiot publikujący:

Wydział Komunikacji Społecznej


Data publikacji:

2021-03-17


Data aktualizacji:

2021-03-18

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHurkacz o krok od sensacji w deblu
Następny artykułZakłady fryzjerskie będą zamknięte? Minister odpowiada