Baidu otrzymała pierwszą licencję na testowanie autonomicznych pojazdów bez operatora bezpieczeństwa na pokładzie w Pekinie, torując drogę do uruchomienia płatnej usługi robotaxi w pełni bez kierowcy po wcześniejszym sukcesie w Wuhan i Chongqing. W 2023 roku powiększy swoją flotę o 200 w pełni autonomicznych pojazdów.
Chińskie Baidu dąży do zbudowania największej na świecie usługi taxi w pełni pozbawionej kierowców i ludzkiego nadzoru. Jeszcze w bieżącym roku planuje rozbudować flotę o 200 autonomicznych pojazdów jeżdżących po Pekinie. Jest to pierwsza w historii stolicy Chin licencja na testowanie w pełni bezkierowcowych pojazdów na drogach publicznych, bez kierowcy lub operatora bezpieczeństwa w samochodzie.
Na początku tego tygodnia Baidu ogłosiła również znaczną ekspansję swojej skomercjalizowanej usługi robotaxi bez kierowcy w Wuhan, potroiła rozmiar obszaru działalności, zwiększyła liczbę robotaxi w służbie i rozszerzyła czas działania o godziny wieczorne. Łącznie 10 w pełni pozbawionych kierowcy pojazdów testowych będzie przemieszczać się po obszarze 20 kilometrów kwadratowych w pekińskiej strefie rozwoju gospodarczego Yizhuang, obejmując szereg złożonych scenariuszy miejskich dróg. Wraz z rozpoczęciem jazd testowych w Pekinie, skumulowany obszar działania i testowania w pełni bezkierowcowej floty Baidu obejmuje obecnie łączny obszar ponad 100 kilometrów kwadratowych w całych Chinach.
Zobacz również:
Jest to kamień milowy na ambitnej mapie drogowej Baidu w zakresie usług z wykorzystaniem autonomicznych samochodów, ponieważ firma planuje uruchomienie dodatkowych 200 w pełni bezkierunkowych robotaxi w całych Chinach w 2023 roku, dążąc do stworzenia największego na świecie obszaru tego typu usług. W 11-milionowym Wuhan autonomiczna platforma usług Baidu Apollo Go obejmuje teraz obszar 130 kilometrów kwadratowych w mieście, obsługując 1 milion mieszkańców. Ekspansja rozszerza zasięg w pełni bezkierowcowej usługi Baidu od Junshan New Town do trzeciego do piątego pierścienia strefy rozwoju gospodarczego Wuhan. W tym samym czasie, godziny pracy w pełni usługi robotaxi bez kierowcy w Junshan New Town zostały rozszerzone do godzin 7:00-23:00. Baidu jest pierwszym i obecnie jedynym dostawcą w Chinach, który oferuje komercyjne usługi robotów bez kierowcy w godzinach wieczornych.
Firma Apollo Go rozpoczęła działalność w Wuhan w maju 2022, notując cały czas wysoki wzrost. Trzy miesiące później Wuhan stało się pierwszym miastem w Chinach, w którym odbyła się komercyjna operacja w pełni bezkierunkowej jazdy autonomicznej po tym, jak Apollo Go zmodernizowało swoje usługi w sierpniu.
Jako jeden z wiodących ośrodków innowacji przemysłu motoryzacyjnego w centralnych Chinach, Wuhan aktywnie przewodzi w uchwalaniu polityki wspierania autonomicznej jazdy. Obecnie Wuhan posiada ponad 400 kilometrów dróg w pełni wyposażonych w inteligentne sieci, zajmując czołowe miejsce w Chinach.
Baidu od dziesięcioleci inwestuje w badania i rozwój w technologii autonomicznej jazdy; zgromadziło ponad 40 milionów kilometrów przebiegu testowego L4 autonomicznej jazdy i blisko 3,5 tysiąca patentów autonomicznej jazdy. „Zdolność generalizacji technologii autonomicznej jazdy Baidu postępowała w bardziej zaawansowanym tempie niż oczekiwano. Teraz czas realizacji wdrożenia technologii autonomicznej jazdy w nowym mieście wynosi zaledwie 20 dni” – poinformował Wang Chong, Chief Brand Officer of Baidu Intelligent Driving Group.
Oprócz Wuhan, Apollo Go świadczy obecnie skomercjalizowane usługi w Pekinie, Shenzhen i Chongqing. Do końca trzeciego kwartału tego roku, skumulowana wielkość zamówień Apollo Go przekroczyła 1,4 miliona, plasując Baidu jako największego na świecie dostawcę usług robotaxi.
Źródło informacji: Baidu
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS