Chińskie marki zanotowały dwucyfrowy udział w europejskim rynku pojazdów elektrycznych, osiągając rekordową liczbę rejestracji w czerwcu tego roku. Największy skok sprzedaży nastąpił we Włoszech, gdzie w porównaniu z rokiem ubiegłym liczba rejestracji uległa podwojeniu.
Chińskie samochody elektryczne cieszą się w Europie coraz większym zainteresowaniem. Jak wynika z najnowszego raportu firmy analitycznej Dataforce, w czerwcu 2024 roku producenci z Państwa Środka osiągnęli 11-procentowy udział w sprzedaży, notując jednocześnie rekordową liczbę rejestracji. Wynik ten jest w dużej mierze efektem ucieczki przed cłami narzuconymi przez Unię Europejską. Pojazdy zarejestrowane przed 5 lipca mogły być bowiem sprzedawane bez dodatkowych opłat obowiązujących przy imporcie pojazdów elektrycznych.
Łącznie chińskie marki zarejestrowały w tym miesiącu ponad 23 tys. pojazdów elektrycznych, co stanowi kolejny rekord w historii Starego Kontynentu. Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów był to trzeci najlepszy miesiąc pod względem wolumenu sprzedaży. Lepsze wyniki dotychczas notowane były jedynie w grudniu 2022 roku i marcu 2023 roku.
Zdecydowanie najwięcej samochodów sprzedał chiński koncern SAIC, do którego należy m.in. coraz bardziej popularna w Polsce marka MG. Tylko w czerwcu przedsiębiorstwo dostarczyło do klientów ponad 13 tys. modeli MG 4. Na drugim miejscu uplasował się chiński gigant motoryzacyjny BYD, który dostarczył niespełna 4 tys. nowych samochodów. Zdaniem analityków to właśnie ta marka poczyniła największy postęp wśród producentów aut elektrycznych, do czego bez wątpienia przyczynił się marketing związany z Mistrzostwami Europy w piłce nożnej. Na dalszych miejscach sprzedaży znalazły się marki Great Wall, Xpeng, Hongqi oraz Nio.
Spośród poszczególnych krajów największy skok nastąpił we Włoszech, gdzie sprzedaż podwoiła się w porównaniu z rokiem ubiegł … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS