A A+ A++

Koncerny Stellantis i Leapmotor podały szczegóły współpracy w Europie. Chińczycy wybrali 9 rynków, na których zadebiutują jeszcze w tym roku. Na liście nie ma Polski.

Prezes Carlos Tavares, szef koncernu Stellantis, z dumą pozował dziś do pamiątkowego zdjęcia z Jiangmingiem Zhu – swoim odpowiednikiem w koncernie Leapmotor. Obaj panowie poinformowali o utworzeniu Lapmotor International – to nowy gracz na europejskim rynku motoryzacyjnym, który chce zmienić krajobraz naszych ulic. Ważną rolę w całym procesie ma odegrać Polska, ale nie w sposób, jakiego moglibyśmy oczekiwać.

Koncern Stellantis, wykupił już 21 proc. udziałów w chińskim Leapmotor, inwestując w ten projekt przeszło półtora miliarda euro. Współpraca obu koncernów ma na celu wprowadzenie na europejski rynek przystępnych cenowo samochodów elektrycznych, ze szczególnym naciskiem na model T03, który ma powstawać w Polsce. 

Leapmotor International – nowy gracz na europejskim rynku

14 maja podano do publicznej informacji, że zakończył się proces tworzenia nowej spółki – Leapmotor International B.V., odpowiedzialnej za rozwój współpracy obu koncernów. Nowa firma będzie mieć wyłączne prawo do eksportu z Chin produktów marki Leapmotor, ale również produkcji i sprzedaży pojazdów koncernu Leapmotor poza Chinami. 51 proc. udziałów w nowo powstałej spółce należy do Stellantisa, Chińczycy mają pozostałe 49 proc.

Kiedy pierwsze samochody Leapmotor w Europie?

Prezes Tavares poinformował, że do końca tego roku w Europie zostanie otwartych 200 punktów sprzedaży marki Leapmotor. Na początku pojawią się one w dziewięciu krajach Europy: we Francji, Włoszech, Niemczech, Holandii, Hiszpanii, Portugalii, Belgii, Grecji i Rumunii. Otwarcie pierwszych salonów zapowiedziano juz na wrzesień. W kolejnym roku ma powstać 300 innych punktów, tak by do 2026 r. w Europie stanęło pół tysiąca punktów sprzedaży oferujących modele marki Leapmotor.

Pod koniec tego roku Leapmotor International rozwinie swą działalność na rynkach Turcji, Izraela, Indii, Australii, Nowej Zelandii, Tajlandii i Malezji; zadebiutuje również w Brazylii i Chile. 

Jakie modele Leapmotor będą dostępne w Europie?

Nowa marka ma zadebiutować na Starym Kontynencie z dwoma modelami: T03 oraz C10.  Leapmotor T03 to pięciodrzwiowy miejski hatchback, który w Chinach debiutował w 2020 roku. Samochód ma zaledwie 3,6 m długości. W zależności od wersji  auto napędzane jest silnikiem o mocy 95 lub 109 KM czerpiącym energię z baterii o pojemności 36,5 kWh. Realny zasięg w jeździe miejskiej będzie wynosił około 200 – 240 kilometrów (280 km według WLTP). Czas ładowania od 30 do 80 proc. to ok. 35 minut przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki DC. Ładowanie z domowego gniazdka ma zająć ok. 6 godzin.

Leapmotor C10 to pierwszy model marki op … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNoc Muzeów 2024 w Łodzi. Sprawdź atrakcje!
Następny artykułБайден: США повышают пошлины на китайский импорт