Dzięki unijnym dopłatom nareszcie przybywa taboru do przewozów intermodalnych.
Cargounit, największa polska firma zajmująca się wynajmem lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej, odebrała 3 z 5 zakupionych lokomotyw wielosystemowych Vectron MS.
Objęte są one 8-letnią gwarancją producenta. Ich dzierżawcą został operator intermodalny Bahnoperator, organizator przewozów kontenerów na trasie Jedwabnego Szlaku z Chin do Europy. Pięcioletnia umowa dzierżawy przewiduje także pełną obsługę taboru.
Lokomotywy Cargounit są dostosowane do prowadzenia przewozów w korytarzu Wschód-Zachód (model A10) oraz w korytarzu Północ-Południe (model A17). Dostawa pozostałych dwóch planowana jest do końca trzeciego kwartału 2021 roku. – Zakup kolejnych Vectronów, które zostały przez nas wynajęte na rzecz Bahnoperator, wpisuje się w strategię modernizacji naszej floty i dywersyfikacji geograficznej oferowanych usług. Do 2025 roku Cargounit zamierza powiększyć swoją flotę o blisko 40 lokomotyw wielosystemowych i jednosystemowych – tłumaczy prezes zarząduCargounit Łukasz Boroń.
Cargounit ma blisko 180 lokomotyw trakcyjnych i manewrowych. Spółka dysponuje także elektrycznymi zespołami trakcyjnymi do przewozów pasażerskich.
Lokomotywy zostały kupione z wykorzystaniem 48,5 mln zł funduszy unijnych za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) na wsparcie rozwoju transportu intermodalnego. CUPT dofinansował także inwestycje taborowe Pol-Miedź Trans, Laude, PCC Intermodal i DB Cargo Polska.
Właścicielem całości udziałów w Cargounit jest Fundusz Trójmorza (3SIIF) zarządzany przez Amber Infrastructure Group. Fundusz Trójmorza to fundusz inwestycyjny stworzony przez kraje Trójmorza w celu wspierania inwestycji w sektorze transportu, energetyki oraz infrastruktury cyfrowej. Ca … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS