A A+ A++

Najpierw problemem był nadmiar pracy, teraz wyzwaniem jest odbudowa zaufania klientów biur podróży – twierdzi szefowa Trip.com. Na szczęście Chińczycy już zaczęli kupować wycieczki.

Jane Sun, prezes Trip.com, największego chińskiego internetowego biura agencyjnego, mówi w rozmowie z amerykańskim portalem branży turystycznej Skift, że jej firma jest jedną z pierwszych, która wraca do pracy.

Rząd zdejmuje ograniczenia, a mieszkańcy Państwa Środka zaczynają podróżować, choć na razie tylko na zwiedzanie dużych miast, na przykład w czasie weekendu, z rodziną. Po dwumiesięcznej przymusowej kwarantannie ludzie chcą znów wyjeżdżać, naturalnie pod warunkiem, że będą bezpieczni.

CZYTAJ TEŻ: Chiny: Cudzoziemcy niemile widziani

Zdaniem Sun nadszedł moment na odbudowę zaufania klientów – to drugie z dużych wyzwań, jakie koronawirus postawił przed Trip.com. Pierwszym była konieczność obsłużenia 20-krotnie większego ruchu niż zwykle – klienci masowo rezygnowali z zamówionych wyjazdów albo przekładali je na później.

Firma starała się też pomagać swoim zagranicznym partnerom, pilnie potrzebującym gotówki. Stworzyła z nimi atrakcyjne oferty, za które turyści gotowi byli zapłacić z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. To pozwoliło pozyskać przychód także samemu agentowi. Sun wyjaśnia, że przed kryzysem połowa osób kupowała bilety lotnicze w dniu rozpoczęcia podróży, a połowa dzień wcześniej.

Prezes jest przekonana, że siła nabywcza Chińczyków wcale się nie zmniejszyła, pytanie brzmi, kiedy będą mogli zacząć korzystać z wyjazdów. Już teraz pojawiają się rezerwacje, a klienci zwracają uwagę przede wszystkim na bezpieczeństwo, choć szukają również okazji cenowych.

Trip.com promuje na przykład hotele z restauracjami odznaczonymi gwiazdkami Michelina – w czasach przed kryzysem zarezerwowanie tam miejsca było bardzo trudne. Dziś nie tylko dostępność jest większa, ale i ceny atrakcyjniejsze. Sun uważa, że firmy powinny mieć możliwość wysyłania turystów także za granicę, do miejsc, które poradziły sobie z koronawirusem. Oczywiście z minimalizowaniem ryzyka zachorowania.

ZOBACZ TAKŻE: USA nie chcą latać do Chin. Teraz Chiny przestają latać do USA

Wyzwaniem dla rządów i branży turystycznej jest znalezienie sposobu na zidentyfikowanie zdrowych osób i zachęcanie do wyjazdów. Pomogłoby to zarówno gospodarkom, jak i sektorowi turystycznemu. Chińczycy już przyzna … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułObostrzenia w związku z koronawirusem. Zawieszenie ruchu lotniczego i kontrole na granicach
Następny artykułRzeszowski inżynier oblicza, jak będzie się rozwijać epidemia. “Wzrost liczby zachorowań odsuwa się w czasie”