W Chinach odbyły się największe targi importowe. Zorganizowano je tradycyjnie, na żywo. Polskie firmy były obecne dzięki pośrednictwu PAIH.
Targi China International Import Expo 2020, które odbyły się w dniach 5-10 listopada br. w Szanghaju to największe targi importowe w Chinach. Są one organizowane corocznie (począwszy od 2018 r.) z inicjatywy i pod patronatem prezydenta Chin Xi Jinpinga. Co ważne dla wystawców spoza Chin nie może się na nich wystawić żadna chińska marka.
CZYTAJ TEŻ: Wyłączność dystrybucyjna w Chinach – czy to się opłaca
Udział Polski w dotychczasowych dwóch edycjach wydarzenia (2018 i 2019) koordynowała Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH). W ubiegłym roku w targach wzięło udział 36 polskich firm. Prezentowały one produkty w trzech pawilonach branżowych (kosmetycznym, spożywczym i usługowym) oraz w pawilonie narodowym. Podczas zeszłorocznego China International Import Expo podpisano 3 kontrakty sprzedażowe oraz 3 porozumienia o współpracy pomiędzy polskimi a chińskimi firmami.
China International Import Expo 2020
Również w br. PAIH koordynowała udział polskich firm w tym wydarzeniu, choć miało ono nieco inny przebieg niż w dwóch poprzednich latach.
– Tegoroczna edycja tej największej wystawy o charakterze importowym w Chinach odbyła się jak zwykle na żywo. Łącznie zwiedzających było ok. pół miliona, choć ze względów epidemiologicznych ich liczbę ograniczono do 80 tys. osób dziennie. Przy czym wszyscy musieli nosić maseczki, a każdy musiał wcześniej przejść test na obecność koronawirusa – mówi „Rzeczpospolitej” Andrzej Juchniewicz, kierownik zagranicznego biura handlowego PAIH w Szanghaju.
CZYTAJ TEŻ: Opakowanie w Chinach to czynnik sukcesu
Jak dodaje, na targach wystawiło się ok. 3 tys. przedsiębiorstw z całego świata. Poza firmami polskimi na tegorocznym China International Import Expo wystawiały się firmy m.in. z: Włoch, Hiszpanii, Serbii, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Turcji, Japonii, Korei, Malezji, Singapuru, Kazachstanu, Uzbekistanu i Nowej Zelandii.
– Targi w Chinach funkcjonują właściwie normalnie od przełomu maja i czerwca br. I właśnie już w czerwcu odbyły się duże targi przemysłu kosmetycznego w Szanghaju. Imprezy wystawiennicze odbywają się też w normalnej formule w innych miastach. Przy czym zawsze jest ona powiększona o komponent online – dodaje Barbara Bujny, kierownik regionu w centrum eksportu PAIH, również obecna na China International Import Expo 2020.
China International Import Expo 2020 – dwa polskie pawilony
Podczas tegorocznej edycji targów PAIH zorganizowała dla polskiego biznesu dwa pawilony branżowe (w tym roku organizatorzy targów zrezygnowali z pawilonów narodowych), na których polskie firmy zaprezentowały swe produkty. Był to pawilon kosmetyczny (o powierzchni 100 m2) oraz spożywczy (również 100 m2).
Swą ofertę zaprezentowało 14 firm (po 7 z branży spożywczej i kosmetycznej). W przypadku tej ostatniej to m.in.: Ziaja, Verona i Miraculum. A w przypadku spożywki to m.in.: Van Pur, Vici Polska i Browar Za Miastem.
CZYTAJ TEŻ: Trzy główne strategie rozwoju sprzedaży w Chinach
– Ostatecznie żaden z polskich przedsiębiorców nie zdecydował się na przyjazd do Chin i odbycie czternastodniowej kwarantanny, ale połowa z naszych wystawców ma dystrybutorów w Chinach więc to oni zajęli się promocją na targach. A firmy, które jeszcze nie są tam ulokowane i nie mają tamtejszych dystrybutorów skorzystały z pomocy zespołu PAIH. Pomagają nam też tłumaczki i hostessy, które zostały przeszkolone przez polskich producentów do promocji ich produktów podczas tych targów – tłumaczy Juchniewicz. – Personel ten pozostawał też w bieżącym kontakcie z polskimi przedsiębiorcami – dodaje Bujny.
CZYTAJ TEŻ: Trendy żywnościowe w Chinach w 2020 r.
W tym roku dwie polskie firmy podpisały z lokalnymi partnerami porozumienia o współpracy. Spółka Vici Polska zawarła porozumienie z Wuhan Asia – Europe International Trade & Commerce Co. Ltd. na dostawy mleka do Chin. Przewidywana wartość zamówień ma wynieść 100 mln juanów. Z kolei producent piwa – spółka Van Pur zawarła porozumienie z Shanghai Greenland Global Commodity Trading Port Group. Oba te porozumienia stanowią kontynuację współpracy nawiązanej podczas wcześniejszych edycji targów China International Import Expo.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS