A A+ A++

Kilka miesięcy temu AMD ujawniło drugą generację techniki FidelityFX Super Resolution (w skrócie FSR 2.0), która została zauważalnie usprawniona względem pierwszej generacji sprzed nieco ponad roku. Dotychczas kilka gier otrzymało wsparcie, m.in. Deathloop, God of War czy Tiny Tina’s Wonderlands. Kolejne gry są w drodze, co ucieszy graczy posiadających słabsze karty graficzne lub nowsze Radeony RX 6000. Tymczasem poznaliśmy następną grę z obsługą FSR 2.0.

Chernobylite na PC otrzymało nową aktualizację, wprowadzającą pełną obsługę techniki AMD FSR 2.0. Jest to zatem kolejny tytuł, wspierający obecnie trzy rozwiązania: NVIDIA DLSS, FSR 1.0 oraz FSR 2.0.

Chernobylite od teraz z obsługą nie tylko NVIDIA DLSS i AMD FSR 1.0, ale również ze wsparciem dla nowszego FSR 2.0 [1]

Chernobylite otrzyma w końcu dedykowaną wersję dla PlayStation 5 oraz Xbox Series, ze wsparciem dla Ray Tracingu – także na PC

Studio The Farm 51 opublikowało najnowszą aktualizację dla gry Chernobylite w wersji komputerowej. Najważniejszą zmianą jest wprowadzenie pełnej obsługi techniki AMD FSR 2.0. Gracze mogą wybrać teraz jedno z trzech rozwiązań. Oprócz FSR 2.0 jest jeszcze AMD FSR 1.0 oraz NVIDIA DLSS. W przypadku nowej wersji techniki od AMD, do wyboru są tryby Quality (jakość), Balanced (zbalansowany) oraz Performance (wydajność). AMD FSR 2.0 dostępne jest w ramach bibliotek DirectX 12.

Chernobylite od teraz z obsługą nie tylko NVIDIA DLSS i AMD FSR 1.0, ale również ze wsparciem dla nowszego FSR 2.0 [2]

Test NVIDIA DLSS vs AMD FSR w grze Chernobylite – Porównanie jakości obrazu. Która technika daje lepsze rezultaty?

AMD FSR 2.0 bazuje m.in. na wdrożeniu techniki temporal upscaling (skalowanie czasowe), która wykorzystuje informacje z wcześniejszych klatek w celu udoskonalenia jakości obrazu w kolejnych, renderowanych już z niższej rozdzielczości. Dzięki temporal upscaling, obraz ma być bardziej szczegółowy i wierny temu, co zobaczymy w natywnej rozdzielczości. Dodatkowo AMD FSR 2.0 korzysta z bardziej zaawansowanej metody antyaliasingu, oferującej lepszą jakość wygładzania krawędzi w porównaniu m.in. do zwykłego TAA. Zmiany oczywiście pożądane i z korzyścią dla finalnego obrazu, ale jednocześnie z koniecznością posiadania mocniejszego sprzętu ze względu na inną metodę implementacji. Przypominamy także, że FSR 2.0 niedawno w pełni przeszedł na formę open source.

Źródło: VideoCardz

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicja: „Pilnuj swojego drinka i napoju”
Następny artykułŚmierć handlarza respiratorami. Premier zabiera głos