36-letnia mieszkanka gminy Chłopice prawdopodobnie na dłuższy czas zniechęci się do sprzedaży internetowej. Chcąc sprzedać sukienkę straciła blisko 30 tys. zł.
Kobieta została oszukana podczas sprzedaży za pośrednictwem jednej ze stron internetowych. Po – zdawać by się mogło – udanej transakcji, za pośrednictwem prywatnej wiadomości otrzymała informację, że użytkownik dokonał zakupu przedmiotu i prosi o potwierdzenie zamówienia w wiadomości otrzymanej na prywatny adres mailowy.
36-latka otworzyła przesłany jej link, który przekierował ją na stronę banku – a przynajmniej tak jej się wtedy wydawało.
Jak przekazała jarosławska policja:
„w trakcie logowania kobieta zauważyła, że została jej zablokowana aplikacja płatnicza w telefonie. Aby ją odblokować kilka razy wpisała login i hasło do bankowości internetowej. Jak się później okazało wpisując te dane, zatwierdzała transakcje przelewów bankowych. Z uwagi na dłuższy okres oczekiwania na weryfikację, sprzedająca ponownie zalogowała się do swojej bankowości internetowej i wtedy zauważyła, że z jej konta zostało wypłacone w czterech przelewach blisko 30 tys. zł”.
Przypominamy! Zadbaj o swoje pieniądze i dane osobowe. Nie klikaj w przesłane linki do płatności, czytaj uważnie wiadomości autoryzacyjne. W przypadku podejrzeń o oszustwie zalecamy szybki kontakt ze służbami oraz bankiem, w którym mamy konto.
em.
Autor: Życie Podkarpackie
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS