Projektowanie czasopism
Projektowanie czasopisma warto zacząć od pomysłu. Tutaj koniecznie trzeba wziąć pod uwagę oczekiwania grupy docelowej (naszych klientów), prezentowane przez nas treści i zdjęcia oraz sposoby na przyciągnięcie uwagi klienta. Na tym etapie mogą nam się przydać specjaliści od grafiki, copywriterzy czy doświadczone studio fotograficzne. Po ustaleniu wyglądu i objętości czasopisma oraz stworzeniu materiałów projekt powinien powędrować do drukarni, która oferuje druk czasopism.
Druk czasopism
Po akceptacji ostatecznego wyglądu gazety możemy przesłać materiał do grafika. Warto zaznaczyć, że cały projekt musi być dobrze przygotowany do druku (m.in. z wprowadzonymi spadami) – jeśli nie potrafimy zrobić tego samodzielnie, należy zlecić to specjaliście. W innym wypadku drukarnia nie będzie umieć wydrukować naszego materiału. Dobrze jest również przedyskutować z drukarnią wybrany rodzaj papieru czy uszlachetnień (np. nadruku kolorem złotym) oraz sposób szycia. Do druku czasopism najlepsza będzie drukarnia offsetowa, która zaproponuje lepszą cenę na taki druk niż cyfrowa.
Kolportaż
Nawet najlepiej zaprojektowana i wydrukowana gazeta nie przyniesie zwiększenia sprzedaży, jeśli nie trafi do klientów firmy. Gazeta może być rozdysponowana w siedzibie przedsiębiorstwa, na targach branżowych czy w innym miejscu, gdzie przebywa Twoja grupa docelowa. Obok wydruku warto przemyśleć również przygotowanie gazety online, którą możemy umieścić na stronie internetowej. Tutaj również niezbędne będą działania marketingowe, które pozwolą jak największej liczbie klientów dowiedzieć się o materiale, który dystrybuujesz.
O czym jeszcze warto pamiętać?
Drukowanie i dystrybucja gazety to proces, który należy przemyśleć w każdym szczególe. Kluczowe jest odpowiednie rozdysponowanie budżetu – zbyt duży nakład położony na druk i projekt czasopisma może sprawić, że oszczędzimy na jego kolportażu, co może przynieść klęskę całemu projektowi. Nieatrakcyjny, źle skonstruowany i nieprzemyślany projekt również nie sprawi, że sprzedaż się zwiększy, a Klienci chętnie zapoznają się z materiałem, nawet jeśli dostaną go „pod nos”. Tutaj każdy element jest kluczowy i żadnego nie można pominąć, myśląc o sukcesie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS