Trzy absolutnie konieczne wygody w miejscach noclegowych w Polsce
Potrzeby, jak wiadomo, są różne, ale badania wykazały jednoznacznie, że dobre miejsce noclegowe musi dziś zapewnić trzy wygody. Aż 64 proc. badanych oczekuje prywatnej łazienki. 40 proc. urlopowiczów nie wyobraża sobie miejsca wypoczynku bez internetu wi-fi. Trzecim najczęściej wymienianym udogodnieniem jest wyżywienie, którego oczekuje 35 proc. ankietowanych.
Nie mylmy wyżywienia z zapleczem kuchennym, bo to jest odrębna kategoria. Kuchenka w miejscu noclegowym ważna jest dla 29 proc. badanych. Jak widać, więcej osób przedkłada możliwość otrzymania gotowego posiłku nad gotowanie. W końcu to wakacje. Zaplecze kuchenne zamyka pierwszą piątkę noclegowego must have. Wyżej, na czwartym miejscu znalazł się telewizor, którego oczekuje co trzeci urlopowicz.
Zobacz także
Ponad 20 proc. zwolenników znalazły jeszcze łóżka dwuosobowe (to zapewne wybierały pary) oraz balkon zamiennie z tarasem czy ogrodem.
Co ciekawe, kwestia ładnego widoku za oknem istotna okazała się dla mniej niż co piątego badanego. Jeszcze mniej, bo 11 proc. wskazało, że oczekuje basenu, całodobowej recepcji i udogodnień dla dzieci. Takie kwestie jak bar, dostęp do większej liczby pomieszczeń, obsługa pokoju, udogodnienia dla niepełnosprawnych, jacuzzi czy sauna ważne są dla kilku procent badanych.
Nie oznacza to, że klienci nie oczekują rzadziej wskazywanych benefitów. Oczekują jak najbardziej, co jasno wynika z wyszukiwań haseł w kategorii Noclegi na OLX. Takie udogodnienia jak jacuzzi, sauna, basen, parking, plac zabaw dla dzieci są wysoko notowane, więc warto je wymieniać w ogłoszeniu i pokazać na zdjęciach.
Przytoczone wyżej wyniki badań pokazują jednak, co jest absolutnie podstawowym wymogiem dla dobrej miejscówki, a co stanowi atrakcyjny dodatek. Można założyć, że domek z piękną panoramą Tatr za oknem i dużym placem zabaw, ale ciasną łazienką i wi – fi dostępnym tylko w recepcji trudniej się sprzeda, niż domek posiadający te udogodnienia. Kogoś może to dziwić, ale jednak preferencje klientów są jednoznaczne.
Internet to podstawowy sposób szukania wakacji w Polsce
Warto zadbać o pełnowartościowe i atrakcyjne ogłoszenie tym bardziej, że to właśnie internet jest podstawowym sposobem wyszukiwania miejsca na urlop. Tę metodę stosuje 55 proc. badanych. Drugi sposób rezerwowania noclegów, przez telefon, wybiera już znacznie mniej, bo 27 proc. ankietowanych.
A jakiego rodzaju noclegu najczęściej wyszukiwali internauci na OLX? Otóż w maju 2022 roku najpopularniejszymi hasłami w kategorii Noclegi były:
- dom nad jeziorem,
- dom nad morzem,
- agroturystyka,
- domek letniskowy.
Najczęściej oferty pochodziły z czterech województw: pomorskiego, zachodniopomorskiego, warmińsko-mazurskiego i małopolskiego. Zatem morze, jeziora i góry. Pod względem okolicy jak widać zaskoczenia nie ma.
Można się zastanawiać, jak wynajęcie domku ma się do wyżywienia? Domek mógłby kojarzyć się z przygotowywaniem własnych posiłków w dobrze urządzonej kuchni. A jednak nie. Są oferty łączące komfort życia w domku ze stołowaniem się w restauracji czy wydzielonej sali gastronomicznej.
Polak na wakacjach – wydatki
Oczywiście, wielość atrakcji przekłada się na cenę. Ale badanie wykazało, że akurat Polacy, którzy już decydują się na wyjazd, chcą, mówiąc potocznie, użyć. 27 proc. ankietowanych zadeklarowało wydanie od 1001 do 2000 zł. W zdecydowanej większości mówimy tu o wyjazdach tygodniowych. Taki sam odsetek szacuje budżet wakacji na 2001 – 5000 zł. I tutaj mówimy o wakacjach trwających dwa tygodnie i dłużej. Wydatki poniżej 1000 zł planuje mniej, niż co piąty Polak. Zwykle myśli o wyjeździe na weekend lub kilka dni.
Materiał powstał we współpracy z OLX.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS