A A+ A++

Wykorzystujesz wydarzenia online, aby pozyskiwać leady, sprzedawać i utrzymywać kontakt z Twoimi klientami? Im więcej uczestników uda Ci się zebrać w Twoim pokoju webinarowym, tym lepiej. W ClickMeeting wiemy, jak to robić. W najnowszym poradniku dzielimy się swoim doświadczeniem.

Już wcześniej na łamach Nowego Marketingu pisaliśmy między innymi o tym, jak możesz wykorzystać webinar marketing w strategii Twojej firmy i przekształcić Twój webinar w skuteczny lead magnet. Te działania wymagają jednak marketingowego boostera. Jeżeli chcesz pozyskiwać więcej leadów, efektywniej je „podgrzewać” i bardziej angażować swoich klientów, musisz postawić na promocję wydarzeń. W najnowszym ebooku Promocja webinaru krok po kroku. Poradnik dla organizatora znajdziesz rady niekwestionowanych ekspertów w dziedzinie webinarów, czyli zespołu marketingowego ClickMeeting. Jeśli chcesz, możesz po prostu skopiować naszą strategię i dowolnie ją modyfikować – nie mamy nic przeciwko. 🙂

Pobierz poradnik Promocja webinaru krok po kroku!

Strategia gotowa do działania

Jeżeli wykorzystujesz webinary w strategii promocyjnej swojej marki, nie zapomnij o uwzględnieniu w niej promocji samych wydarzeń. To często popełniany błąd.

Świecący pustkami pokój webinaru oznacza mało nowych leadów, sprzedaży czy zaangażowanych klientów. Można wobec tego dojść do wniosku, że webinar marketing nie działa i zrezygnować z organizacji wydarzeń. Najczęściej łatwo jednak wskazać przyczynę niepowodzeń: skoro niewiele osób wie o Twoim webinarze, niewiele osób się na niego rejestruje, jeszcze mniej bierze w nim udział, a prawie nikt nie podejmuje oczekiwanych działań.

Jak uniknąć tej lawiny? Dotrzeć do jak największej liczby osób zainteresowanych Twoją firmą lub konkretnym zagadnieniem. I właśnie dlatego potrzebujesz dobrej strategii promocji. W naszym poradniku podzieliliśmy ją na sześć rozdziałów składających się na idealnie zestrojoną webinarową maszynę. Do tego dorzuciliśmy checklistę, która pomoże Ci ogarnąć wszystkie procesy.

Siedmioro ekspertów, siedem sposobów na sukces

Co znajdziesz w środku? Oto zagadnienia, które poruszyliśmy w poradniku:

  1. Wyszukiwanie atrakcyjnych tematów webinarów i ich segmentacja – tymi kwestiami zajął się nasz brand manager – Tomek Bołcun (na NowymMarketingu pisał między innymi o tym, jak umiejętnie wkomponować webinary w Twój lejek sprzedażowy).
  2. Automatyzacja komunikacji i promocji dzięki narzędziom, które dostajesz w ClickMeeting – Olga Oleksa, nasza online marketing manager, pokazuje w nim, jak zbudować bazę odbiorców, utrzymać z nią kontakt i oszczędzić czas bez konieczności sięgania po inne platformy.
  3. Tworzenie wideo zaproszeń i wykorzystywanie nagrań wcześniejszych webinarów – Dominik Balicki – ekspert od formatów wideo w ClickMeeting – pokazuje, jak niskim nakładem sił i środków stworzyć atrakcyjne materiały promocyjne i dotrzeć do większego grona odbiorców.
  4. Pozyskiwanie ruchu organicznego dzięki stronie profilowej – w ClickMeeting otrzymujesz własną stronę profilową, która może pełnić funkcję rozbudowanego landingu i biblioteki Twoich wydarzeń. Mateusz Iwanowski – nasz SEO/SEM specialist – podpowiada, jak ją zoptymalizować, aby zwiększyć szansę na dużo wyświetleń z wyszukiwarki.
  5. Płatna promocja webinarów – nasz mózg od płatnych reklam, Kamil Gaworski, zdradził swoją strategię i pokazał, jak skutecznie reklamować Twoje webinary w ramach platform Meta.
  6. Ponowne wykorzystanie nagrań webinarów – strategię domknąłem przepisem na udany recykling nagrań Twoich webinarów (co nieco na ten temat napisałem już w tym miejscu).

Na końcu poradnika znajdziesz checklistę przygotowaną przez Martynę Grzegorczyk – naszą communications and outreach manager, która na co dzień pilnuje między innymi, aby cały proces promocji i organizacji webinaru przebiegał, jak należy. To bardzo ważna kwestia. Bez dobrej organizacji nawet najlepsza strategia będzie nieskuteczna.

Różne wydarzenia, różne formy promocji

W poradniku pokazujemy, jak proces promowania webinarów wygląda w naszym przypadku. Regularnie organizujemy wydarzenia, które mają różne cele i są adresowane do różnych odbiorców. Część z nich pozwala nam zdobywać leady – w tym przypadku chętnie współpracujemy również z zewnętrznymi ekspertami zajmującymi się na co dzień takimi zagadnieniami jak nauka zdalna, wydarzenia online czy digital marketing. Nasi odbiorcy zyskują fachową wiedzę, a my zyskujemy cenne kontakty. Win-win. Wielu z nich decyduje się zostać z nami na dłużej, już w roli klientów. To podstawa webinar marketingu, która znakomicie sprawdza się w naszym przypadku. Z pewnością jest dla niej również miejsce w Twojej strategii.

Przykład? Bardzo proszę. Ostatnio eksperci z DEVA Group opowiedzieli naszym uczestnikom, jak promować webinary. Obejrzyj nagranie, aby zdobyć jeszcze więcej cennych rad:

Tworzymy też wydarzenia dla naszych obecnych klientów. Pomagamy im lepiej poznać ClickMeeting i informujemy o nowościach pojawiających się w narzędziu. Rezultat? Niższy CHURN, więcej dochodów z upsellingu, ale przede wszystkim – lepsze relacje i kontakt. Jak to robimy? Na przykład tak:

Oczywiście różne cele i różne grupy odbiorców wymagają różnych działań i wykorzystywania różnych kanałów. Ale spokojnie. W naszym poradniku skupiamy się przede wszystkim na rozwiązaniach, które nie będą wiązały się z dodatkowymi kosztami. W praktyce wiele narzędzi wspierających zarówno komunikację, jak i promocję, znajdziesz w ClickMeeting. Wykorzystanie własnej bazy – także tej wypracowanej podczas poprzednich wydarzeń – daje znakomite rezultaty. Jeżeli dojdzie do tego moc Twoich mediów społecznościowych, bloga, kanału YouTube i innych platform, na których działasz, pokój webinarowy będzie pękał w szwach. Oczywiście zawsze możesz zastosować podpałkę w postaci kampanii PPC. Też z nich korzystamy i przynoszą świetne rezultaty.

Dostosuj strategię do Twojej firmy

W poradniku dajemy Ci do dyspozycji kompleksową strategię, która kształtowała się w naszym zespole przez dłuższy czas. Potraktuj ją jako inspirację. Możesz na jej bazie stworzyć maszynę promocyjną dostosowaną idealnie do wydarzeń organizowanych przez Twoją markę.

A jeśli chcesz przetestować rady w praktyce, skorzystaj z bezpłatnego okresu próbnego ClickMeeting. Otrzymujesz aż 30 dni na sprawdzenie naszej platformy. Zyskasz również dostęp do funkcji automatyzacji, które pozwolą Ci kompleksowo zatroszczyć się o promocję i komunikację z Twoimi uczestnikami.

Artykuł powstał we współpracy z ClickMeeting.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNaszym ojcem jest Bandera
Następny artykułNBA: 52. triple-double Luki Doncicia w karierze