A A+ A++

Szwed z Chip Ganassi Racing odniósł drugie zwycięstwo w IndyCar Series – po czerwcowym sukcesie w Detroit. Kolega Ericssona z zespołu, Scott Dixon dzięki drugiemu miejscu zbliżył się na 42 punkty do prowadzącego w mistrzostwach Álexa Palou. Trzeci w wynikach, James Hinchcliffe zaliczył pierwsze podium od lipca 2019.

Po starcie Colton Herta miał za sobą Rossiego, Dixona, Grosjeana, Rosenqvista i O’Warda. Dalton Kellett zgasił silnik na początku drugiego okrążenia i pierwszy raz wywieszono żółtą flagę. Na pit lane zatrzymał się Jimmie Johnson, który po kraksie w sesji Warm up korzystał z rezerwowej Dallary Álexa Palou.

Przed restartem Marcus Ericsson wpadł na Sébastiena Bourdaisa i po locie w powietrzu rozbił przód samochodu. Późniejszego zwycięzcę ukarano stop & go. Neutralizacja trwała do końca 9 okrążenia.

Ed Jones obrócił Dallarę Scotta McLaughlina na zakręcie 4. Żółta flaga zniwelowała trzysekundową przewagę Herty nad Rossim (16). Ośmiu kierowców zjechało na pit stop. W tej grupie znaleźli się Palou i Newgarden.

Po restarcie Will Power skierował w opony kolegę z Team Penske, Simona Pagenauda. Ucierpiały samochody Rinusa van Kalmthouta, Takumy Sato i Jimmiego Johnsona. Na 20 okrążeniu ukazała się czerwona flaga.

Herta uciekł Rossiemu na 6,8 sekundy, nim w trakcie 31 kółka ponownie przerwano rywalizację żółtą flagą. Rinus van Kalmthout uderzył w opony na pierwszym zakręcie. Czołowa dziewiątka zaliczyła pit stop. Na czele znalazł się Marcus Ericsson – przed Hunter-Reayem, Hinchcliffe’em i Hertą.

Colton Herta awansował na drugie miejsce po wygranych pojedynkach z Hinchcliffe’em (37) i Hunter-Reayem (38). Alexander Rossi przebił się na P3. Na 41 okrążeniu znów skorzystano z żółtej flagi. Na zakręcie 9 Will Power obrócił samochód Scotta McLaughlina, a Dalton Kellett wpadł na Nowozelandczyka.

Ericsson, Rossi, Hunter-Reay i Dixon zjechali po 44 okrążeniu. Scott Dixon nie zmienił opon, ograniczając się do tankowania. Colton Herta odzyskał P1. Za sobą miał Newgardena, Daly’ego, Harveya i Grosjeana.

Pato O’Ward, ukarany za zbyt szybką jazdę za Pace Carem, po restarcie zderzył się z Alexandrem Rossim (51). Herta i Newgarden zaliczyli pit stop w trakcie neutralizacji. Prowadził Romain Grosjean przed Ericssonem i Hinchcliffe’em.

Po wznowieniu ścigania Dixon minął Hinchcliffe’a, Herta – Rahala i Ware’a. Cody Ware wykonał obrót, zgasił silnik w trakcie nawracania i ósmy raz przerwano rywalizację (55).

Gdy zjechał Romain Grosjean, liderem został Marcus Ericsson (56). Colton Herta, szósty przed restartem, wyprzedził Rosenqvista (58), Hunter-Reaya (59), Hinchcliffe’a i Dixona (60).

Grosjean otrzymał karę za spowodowanie kolizji z Simonem Pagenaudem. Francuz z Team Penske uderzył w ścianę i uszkodził zawieszenie. Herta stracił kontakt z Ericssonem po zablokowaniu koła na hamowaniu. 12 okrążeń przed metą czołową dwójkę dzieliło 1,7 sekundy.

Dominator weekendu, Colton Herta ponownie zbliżył się do Ericssona, ale uderzył w opony na zakręcie 9. Pięć kółek przed końcem machnięto czerwoną flagą.

Wyścig został wznowiony na ostatnie dwa okrążenia. Ericsson uciekł Dixonowi. Ed Jones i Álex Palou zepchnęli Felixa Rosenqvista na P8.

Race winner Marcus Ericsson, Chip Ganassi Racing

Photo by: Barry Cantrell / Motorsport Images

akcje

komentarze

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKard. Dziwisz: w zagubionym świecie toczy się batalia o świętość rodzin
Następny artykułSycylijski biskup: sprawcy pożarów są „poza Kościołem”